Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 marca 2015 r., sygn. IV SA/Gl 720/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia WSA Teresa Kurcyusz - Furmanik Sędziowie Sędzia WSA Beata Kalaga - Gajewska Sędzia WSA Renata Siudyka (spr.) Protokolant specjalista Ewa Pasiek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 marca 2015 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Pszczynie na uchwałę Rady Miejskiej w Czechowicach - Dziedzicach z dnia 25 kwietnia 2005 r. nr XXXIII/385/05 w przedmiocie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy 1) stwierdza nieważność: § 6 pkt 3 załącznika do zaskarżonej uchwały, § 8 pkt 2 załącznika do zaskarżonej uchwały w zakresie odsyłającym do jego § 6 pkt 3, 2) określa, że w części objętej pkt 1 wyroku uchwała nie może być wykonana, 3) w pozostałym zakresie umarza postępowanie.
Uzasadnienie
W dniu 25 kwietnia 2005 r. Rada Miejska w Czechowicach - Dziedzicach podjęła uchwałę nr XXXIII/385/05, w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Czechowice -Dziedzice. W podstawie prawnej uchwały podano art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. - dalej "u.s.g.") oraz art. 90f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm. - dalej "u.s.o.)
W § 6 ust. 3 załącznika do zaskarżonej uchwały Rada Miejska w Czechowicach - Dziedzicach ustaliła, iż stypendium szkolne w formie rzeczowej, przewidzianej w § 5 pkt 3, jest udzielane poprzez dostarczanie uczniowi do rąk własnych lub za pośrednictwem szkoły, do której uczęszcza podręczników lub wyposażenia wskazanego przez ucznia i zaakceptowanego przez szkołę lub na podstawie częściowej lub całkowitej refundacji kosztów poniesionych przez ucznia na podstawie przedłożonych przez niego oryginałów faktur lub rachunków.
-
keyboard_arrow_right