Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 stycznia 2015 r., sygn. VI SA/Wa 2340/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Zdzisław Romanowski (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Protokolant: ref. staż. Piotr Czyżewski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. z siedzibą w B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. stwierdza, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz [...] Sp. z o.o. z siedzibą w B. kwotę 160 (sto sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu [...] stycznia 2014 r. w punkcie kontrolnym [...] (droga krajowa nr [...], 474 km - gm. [...] ) został zatrzymany do kontroli drogowej pojazd członowy składający się z ciągnika siodłowego marki [...] o nr rej. [...] oraz naczepy marki [...] o nr rej. [...] . W momencie zatrzymania ww. pojazdem kierował M. I.i, który wykonywał w imieniu i na rzecz B. Sp. z o.o. siedzibą w [...] (dalej skarżąca) krajowy transport drogowy odpadu towaru niebezpiecznego - związku kadmu (gąbki kadmowej) o nr UN 2570, 6.1 III o masie 23,24 mg (tj. 23,24 t) z Z. S.A. w [...] do [...]. Towar przewożony był w workach o pojemności 1000 kg. Natomiast

w dokumencie przewozowym nr 1/2014 z 13 stycznia 2014 r. wskazano "Odpad dopuszczony do przewozu luzem na podstawie przepisu: V V 9 7.3.3 ADR".

W wyniku oględzin skrzyni ładunkowej stwierdzono, że towar - wbrew zapisowi

w okazanych do kontroli dokumentach - nie jest przewożony luzem, lecz

w opakowaniach - workach o pojemności 1000 kg. W tej sytuacji pojazd powinien być oznakowany gładkimi tablicami barwy pomarańczowej (zgodnie z 5.3.2.1.1 ADR). Tymczasem oznakowany był tablicami barwy pomarańczowej z numerem UN oraz numerem rozpoznawczym zagrożenia (zgodnie z 5.3.2.1.6 ADR).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00