Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 22 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Go 847/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Bohdanowicz Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Staniszewska (spr.) Sędzia WSA Aleksandra Wieczorek Protokolant st. sekr. sąd. Monika Walentynowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi D.K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu, III. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego D.K. kwotę 200 (dwieście) złotych, tytułem zwrotu kosztów sądowych.

Uzasadnienie

Uzasadnienie.

Decyzją z dnia [...] czerwca 2014r. nr [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na D.K. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą D.K. - PHU A D.K. karę pieniężną w wysokości 5. 000, 00 zł za naruszenie przepisów prawa o ruchu drogowym, polegające na nierejestrowaniu za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi. Decyzja wydana została na podstawie art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (DZ.U. z 2013 r. poz. 1414).

W uzasadnieniu organ wskazał, że w dniu [...] kwietnia 2014 r. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli ciągnik siodłowy marki [...] nr rej. [...] z naczepą marki [...] nr rej. [...]. Pojazdem kierował A.. który wykonywał międzynarodowy transport drogowy rzeczy z Norwegii do Polski. W wyniku kontroli stwierdzono, że A.A. w dniu [...] kwietnia 2014 r. dopuścił się kierowania pojazdem bez wykresówki, kiedy to opuścił prom w [...]. Przesłuchany w charakterze świadka A.A. zeznał, że w ten sposób chciał wykazać pełny, 9-godzinny wypoczynek, pomimo że musiał go przerwać wyjazdem z promu. W ten sposób kierowca chciał zaoszczędzić na czasie, ponieważ otrzymał od pracodawcy zlecenie wykonania kolejnego załadunku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00