Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Gl 933/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski, Sędzia WSA Rafał Wolnik, Protokolant specjalista Beata Bieroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi A.K.-S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. nr [...] [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w K., działając na podstawie art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. 2013, poz. 1414 z późn. zm.) nałożył na A. K.-S., prowadzącą działalność jako "A" z siedzibą w P., karę pieniężną w kwocie 10.100,00 zł z tytułu naruszeń ujętych w l.p. 2.1., l.p. 5.2.1., l.p. 5.2.2., l.p. 6.3.2., l.p. 6.3.6.4., l.p. 6.3.9. załącznika nr 3 do tejże ustawy.

Jednocześnie na podstawie art. 105 k.p.a. organ umorzył postępowanie administracyjne w przedmiocie stwierdzonych w ww. protokole naruszeń l.p. 6.3.7. załącznika nr 3 do ww. ustawy.

W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że w dniach od 24 września do 16 października 2013 r. inspektorzy przeprowadzili kontrolę ww. przedsiębiorcy. Była ona poprzedzona zawiadomieniem przedsiębiorcy o zamiarze jej podjęcia, doręczonym przedsiębiorcy w dniu 4 września 2013 r.

Zakres kontroli obejmował okres od 24 września 2012 r. do 24 września 2013 r. a w zakresie czasu pracy kierowców okres od 1 lipca 2013 r. do 31 sierpnia 2013 r.

Na podstawie analizy okazanych przez przedsiębiorcę do kontroli dokumentów oraz w oparciu o zgromadzony w toku kontroli materiał dowodowy, stwierdzono naruszenia, które znalazły odzwierciedlenie w wykazie załączonym do protokołu kontroli z dnia 17 października 2013 r. Przekazując przedsiębiorcy ww. protokół w dniu 18 października 2013 r., organ I instancji wszczął z urzędu postępowanie administracyjne, wzywając stronę do ustosunkowania się do poszczególnych naruszeń, o których mowa poniżej. Umożliwiło to stronie wzięcie czynnego udziału w prowadzonym postępowaniu. W wyniku przeprowadzonej kontroli oraz postępowania administracyjnego stwierdzono:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00