Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 4 grudnia 2014 r., sygn. I SA/Sz 681/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Polańska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzena Kowalewska,, Sędzia WSA Kazimierz Maczewski, Protokolant starszy sekretarz sądowy Edyta Wójtowicz, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 4 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi S.Z. - prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 28 marca 2014 r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w Szczecinie utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Szczecinie z dnia 22 stycznia 2014 r. nr [...] określającą S Z, prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą C, zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki [...]o poj. silnika [...] cm³ w kwocie [...] zł.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że podatnik 5 lutego 2010 r. dokonał nabycia w D ww. samochodu, który 14 stycznia 2010 r. w Polsce poddany został badaniu technicznemu i uprawniony diagnosta wydał zaświadczenie, w którym wskazał, że jest to samochód ciężarowy posiadający 2 miejsca siedzące. W dniu 5 lutego 2010 r. pojazd został zarejestrowany w Starostwie Powiatowym w G jako ciężarowy, a 25 lutego 2010 r. został sprzedany na rzecz J E i zarejestrowany w Starostwie G jako samochód osobowy, po zdemontowaniu przegrody oddzielającej przedział ładunkowy od przedziału pasażerskiego oraz zamontowaniu tylnej kanapy trzymiejscowej z zagłówkami i pasami bezpieczeństwa.

Nadto, wskazano, że przedstawiciel producenta poinformował, iż pojazd ten został wyprodukowany z przeznaczeniem na rynek duński i przeznaczony do homologacji w systemie NTA, czyli bez zdefiniowania kategorii osobowy/ciężarowy. 27 czerwca 2013 r. przeprowadzone zostały oględziny pojazdu przez eksperta i specjalistkę służby celnej, z których wynika, że samochód jest jednobryłowym SUV-em o zamkniętym nadwoziu, dookoła przeszkolony, posiada 5 drzwi, 5 miejsc przeznaczonych dla kierowcy i pasażerów, wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, posiada tapicerkę wewnętrzną skórzaną, oświetlenie, głośniki, szyby w drzwiach bocznych. W pojeździe brak jest stałej przegrody oddzielającej bagażnik od części pasażerskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00