Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 30 grudnia 2014 r., sygn. II SA/Sz 672/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Barbara Gebel, Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Protokolant starszy sekretarz sądowy Małgorzata Płocharska-Małys, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości oddala skargę.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 27 stycznia 2012 r. M. Spółka zwróciła się do Prezydenta Miasta o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości położonej w [...], oznaczonej numerem działki [...]

o powierzchni [...] m2, stanowiącej własność Skarbu Państwa, na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2012 r. poz. 83) - zwanej dalej "ustawą

o przekształceniu".

Decyzją z dnia 25 czerwca 2012 r., organ odmówił przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności przedmiotowej nieruchomości. Strona wniosła odwołanie od ww. decyzji. Wojewoda decyzją z dnia

12 października 2012 r. uchylił zaskarżoną decyzję w całości i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia.

Prezydent Miasta decyzją z dnia [...] na podstawie art. 1, 2 i 3 ust. 1 pkt 2, art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 5a ustawy o przekształceniu, po ponownym rozpatrzeniu wniosku M. Spółki, odmówił przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w [...] w prawo własności.

Uzasadniając decyzję organ I instancji powołał przepisy ustawy o przekształceniu i stwierdził, że spełnione zostały wymogi określone w art. 1 ust. 1 tej ustawy. Ponadto organ wskazał na art. 5a ustawy o przekształceniu oraz przywołał treść opinii Dyrektora Departamentu Monitorowania Pomocy Publicznej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 3 października 2012 r., w której stwierdzono, że mechanizm ustalania opłaty za przekształcenie powoduje wystąpienie pomocy publicznej w każdym przypadku, a samą pomoc stanowi wartość prawa użytkowania wieczystego, obniżająca cenę nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00