Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 listopada 2014 r., sygn. III SA/Wr 492/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marcin Miemiec Sędziowie Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska Sędzia WSA Magdalena Jankowska-Szostak (sprawozdawca) Protokolant Aneta Szmyt po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 28 listopada 2014 r. sprawy ze skargi "A" J. i G. T. Sp. j. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu [...] lutego 2014 r. w O. [...] J. i G. T. Spółka Jawna zawarła umowę zlecenia z G. P. na usługę kierowania pojazdem ciężarowym.
W dniu [...] lutego 2014 r. na drodze krajowej nr [...] w miejscowości S. funkcjonariusze celni przeprowadzili kontrolę dokumentów kierowanego przez G. P. zespołu pojazdów składającego się z samochodu marki [...] (nr rej. [...]) oraz przyczepy marki [...] (nr rej. [...]) o dopuszczalnej masie całkowitej 11 980 kg. Przedmiotem przewozu były meble transportowane do F. Podczas kontroli G. P. (zwanym dalej kierowcą) okazał aktualną wykresówkę z tachografu analogowego niezawierającą jednak żadnych informacji dotyczących aktywności kierowcy, gdyż nie zostały one przez wspomniane urządzenie zarejestrowane. Tarczka nosiła przy tym wyraźne ślady pogniecenia w miejscu jej mocowania w tachografie. W celu sprawdzenia ww. urządzenia wykonano około czterokilometrową jazdę próbną, która została zanotowana prawidłowo, zaś kierowca wyjaśnił, że nieprawidłowo włożył tarczkę do tachografu.
Postanowieniem z [...] lutego 2014 r., (nr [...]) adresowanym do [...] J. i G. T. Sp. J. (zwanej dalej stroną skarżącą) Naczelnik Urzędu Celnego w L. wszczął postępowanie administracyjne w związku z wykonywaniem transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne z naruszeniem przepisów ustawy o transporcie. Wezwał do wyjaśnienia przyczyny nierejestrowania przez kierowcę za pomocą tachografu analogowego wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności i przebytej drogi, a także do nadesłania dokumentów potwierdzających, że przedsiębiorca zapewnił organizację i dyscyplinę pracy umożliwiającą przestrzeganie przez kierowcę przepisów oraz odpowiednich szkoleń.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right