Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 25 listopada 2014 r., sygn. II SA/Op 450/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz (spr.) Sędzia WSA Elżbieta Naumowicz Protokolant St. sekretarz sądowy Joanna Szyndrowska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 25 listopada 2014 r. sprawy ze skargi J.M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Opolu z dnia 30 czerwca 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego z naruszeniem przepisów oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez J. M., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A z siedzibą w [...], była decyzja Dyrektora Izby Celnej w Opolu z dnia 30 czerwca 2014 r., nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Opolu z dnia 24 marca 2014 r., nr [...], nakładającą na skarżącego karę pieniężną w kwocie 10 000 zł w związku z wykonywaniem transportu drogowego bez wymaganego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub bez wymaganej licencji, a także brak urządzenia rejestrującego czas pracy kierowcy w pojeździe marki Mitsubishi kontrolowanym w dniu 10 lutego 2014 r., które są naruszeniem uregulowań wynikających z art. 5, art. 92a ust. 1 i ust. 6, art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2013. poz.1414 z późn. zm., zwana dalej u.t.d.) oraz art. 3 rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (Dz. U. UE.L nr 370 z dnia 31 grudnia 1985 r., str.8, dalej zwane "rozporządzeniem 3821/85")

Wydanie zaskarżonej decyzji poprzedziło postępowanie o następującym przebiegu:

W dniu 10 lutego 2014 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w Opolu dokonali na autostradzie A4 (MOP [...]) kontroli zespołu pojazdów składającego się z samochodu osobowego marki Mitsubishi o nr rej. [...] i dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg oraz przyczepy marki Boro o nr rej. [...] i dopuszczalnej masie całkowitej 2700 kg. Łączna masa całkowita zespołu pojazdów wynosiła 6200 kg. W czasie kontroli drogowej stwierdzono brak zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji oraz brak urządzenia rejestrującego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00