Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 października 2014 r., sygn. VI SA/Wa 376/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Urszula Wilk Sędziowie Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędzia WSA Dariusz Zalewski (spr.) Protokolant st. ref. Paulina Stylińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 października 2014 r. sprawy ze skargi C. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. W dniu [...] lipca 2013 r. w miejscowości W. na drodze krajowej nr [...] o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t. zatrzymano do kontroli zespół pojazdów składający się z samochodu marki [...] o nr rej. [...] wraz z przyczepą marki [...] o nr rej. [...], którym kierował M. R. Pojazdem przewożono ładunek podzielny w postaci złomu w ilości 42150 t, na trasie z miejscowości S. do miejscowości K.

Na wyznaczonym, legalizowanym miejscu do ważenia i mierzenia pojazdów dokonano ważenia zatrzymanego zespołu pojazdów wraz z ładunkiem za pomocą przenośnych wag do pomiarów statycznych typu [...] o numerach fabrycznych [...] i [...]. Stwierdzono, że rzeczywisty nacisk pojedynczej osi pojazdu przyczepy wynosił 11,6 t (zgodnie z przyjętą procedurą ważenia - po odjęciu 2% zaokrąglonych do pełnych 100kg w górę).

Ustalono przekroczenie dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi pojazdu o 1,6 t. Ponadto stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów o 2150 t.

Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia [...] lipca 2013 r.

2. Kierowca pojazdu wyjaśnił, że w dniu kontroli wykonywał transport odpadów złomu stalowego na trasie S. - K., w imieniu C. w K. Kierowca dokonywał osobiście załadunku. Poinformował o braku dokumentu przewozowego, którego nie otrzymał od firmy dokonującej załadunku. Po załadunku nie miał możliwości zważenia pojazdu.

3. C. S.A. w odpowiedzi na zawiadomienie o wszczęciu z urzędu przez [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego postępowania administracyjnego, pismem z dnia [...] lipca 2013 r. wniosła zastrzeżenia dotyczące braku podstawy prawnej określającej procedurę ważenia na wagach statycznych wykorzystywanych podczas kontroli drogowej przez Inspekcję Transportu Drogowego, pozwalającej na ustalenie prawidłowego sposobu ważenia zespołu pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00