Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 9 października 2014 r., sygn. II SA/Op 423/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Krupiński Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik (spr.) Protokolant St. insp. sądowy Katarzyna Stec po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 października 2014 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie z dnia 4 czerwca 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) określa, że zaskarżona decyzja w całości nie podlega wykonaniu, 3) zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie na rzecz "A" Sp. z o.o. w [...] kwotę 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez spółkę A. Sp. z o.o. w [...], dalej określana jako Spółka, jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie z dnia 4 czerwca 2014 r., nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję Opolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu z dnia 1 kwietnia 2014 r.

Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 11 marca 2014 r. na drodze krajowej nr [...] w miejscowości [...] zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki [...] o nr rej. [...] oraz trzyosiowej naczepy marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem przewożony był ładunek podkładów kolejowych na rzecz A. Sp. z o.o. Przebieg kontroli utrwalony został protokołem nr [...], z którego wynikało, że zmierzony nacisk na oś pojedynczą napędową pojazdu wynosi 12,33 tony, a zatem doszło do przekroczenia dozwolonego nacisku na oś o 2,33 tony.

Pismem z dnia 11 marca 2014 r. A. Sp. z o.o. w [...] zawiadomiona została o wszczęciu z urzędu postępowania. Strona pouczona została o treści przepisów art. 10 § 1 K.p.a., art. 50 § 1 w zw. z art. 77 § 1 K.p.a. i art. 80 K.p.a. Jednocześnie organ wezwał stronę postępowania do dostarczenia dowodów wskazujących, że jako podmiot wykonujący przejazd dochowała należytej staranności w realizacji czynności związanych z przejazdem i nie miała wpływu na powstanie stwierdzonego podczas kontroli wagowej naruszenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00