Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 23 października 2014 r., sygn. III SA/Gd 674/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jacek Hyla, Sędziowie Sędzia WSA Alina Dominiak (spr.), Sędzia WSA Jolanta Sudoł, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Kinga Czernis, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 października 2014 r. przy udziale Prokuratora Prokuratury Okręgowej Piotra Przytuły sprawy ze skargi A. B. na zarządzenie Wójta Gminy [...] z dnia 20 maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie odwołania z funkcji Dyrektora Zespołu Szkół Publicznych [...] 1. stwierdza nieważność zaskarżonego zarządzenia, 2. zasądza od Wójta Gminy [...] na rzecz skarżącego A. B. kwotę 375 (trzysta siedemdziesiąt pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania, 3. stwierdza, że zaskarżone zarządzenie nie może być wykonane.

Uzasadnienie

Wójt Gminy zarządzeniem nr [...] z dnia 20 maja 2014 r. odwołał z dniem 21 maja 2014 r. A. B. z funkcji Dyrektora Zespołu Szkół Publicznych w P., z zastosowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, który rozpoczął bieg z dniem 1 czerwca 2014r. i upływał z dniem 31 sierpnia 2014r. W podstawie prawnej wskazano art. 30 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz.594 ze zm.) oraz art. 38 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)

Organ wskazał, że przyczyną odwołania było nienależyte wykonywanie zadań i obowiązków dyrektora szkoły przez A. B., polegające w szczególności na nieprzedłożeniu w wymaganym terminie projektu arkusza organizacji szkoły, co w sposób jednoznaczny powoduje destabilizację organizacji funkcjonowania szkoły w zakresie jej zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych; niewypełnianiu obowiązków dydaktycznych poprzez częste absencje w szkole; braku należytego zaangażowania w budowaniu właściwego autorytetu szkoły, spowodowane bierną postawą w zakresie podejmowania inicjatyw mających na celu dobro szkoły (np. nieuczestniczenie w ważnych wydarzeniach w życiu szkoły).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00