Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 września 2014 r., sygn. I SA/Kr 997/14

 

|Sygn. akt I SA/Kr 997/14 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 24 września 2014 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Bogusław Wolas, Sędzia: WSA Paweł Dąbek (spr.), Sędzia: WSA Jarosław Wiśniewski, Protokolant: Ewelina Knapczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 września 2014 r., sprawy ze skarg Spółki G. Sp. z o. o. Oddział w T., na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 27 lutego 2014 r. Nr [...],[...],[...],[...],[...], w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2007r., 2009r., 2010r., 2011r., 2012r., , - skargi oddala -

Uzasadnienie

Zaskarżonymi decyzjami nr [...],[...],[...],[...] oraz [...] z dnia 27 lutego 2014 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie, działając na podstawie art. 233 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm., dalej: O.p.) utrzymało w mocy decyzje nr [..],[...],[..],,[...],[...] Prezydenta Miasta K. z dnia 26 sierpnia 2013 r. w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za rok 2007 oraz w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego i stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2009 - 2012.

Powyższe rozstrzygnięcia zapadły w następujących okolicznościach. Pismem z dnia 17 grudnia 2012 r. Spółka G. Sp. z o.o. z siedzibą w T. Oddział Zakład G. w K. (dalej: spółka) złożyła do Prezydenta Miasta K. wnioski o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości wraz z korektami deklaracji na podatek od nieruchomości za rok 2007 oraz lata 2009 - 2012. Przyczyną złożonego wniosku oraz korekty deklaracji na podatek od nieruchomości było błędne - zdaniem spółki - zadeklarowanie do opodatkowania niektórych przedmiotów. W ocenie spółki stacje kontenerowe wraz z umieszczonymi tam urządzeniami technicznymi, punkty pomiarowe, punkty redukcyjno-pomiarowe, urządzenia techniczne i pomiarowe nie stanowią obiektu budowlanego, a zatem nie powinny podlegać opodatkowaniu. Oceny obiektów strona dokonała w oparciu o wykładnię art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.: Dz.U. z 2010 r., Nr 95, poz. 613 ze zm.; dalej: u.p.o.l.) oraz art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j.: Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.; dalej: p.b.). Podkreślono, że budowlą w rozumieniu tych ustaw będą konstrukcje trwale z gruntem związane, tj. posiadające fundament. W przypadku stacji kontenerowych opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości będą podlegały wyłącznie fundamenty, na których zostały posadowione urządzenia stacji oraz obudowa urządzeń (kontener). Urządzenia stacji powinny natomiast zostać potraktowane jako urządzenia techniczne. W przypadku zaś punktów pomiarowych, punktów redukcyjno-pomiarowych, urządzeń technicznych i pomiarowych, to są one urządzeniami technicznymi i nie stanowią budowli ani urządzeń budowlanych, a tym samym w ogóle nie powinny podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00