Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 16 września 2014 r., sygn. I SA/Bd 785/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Pietrasik Sędziowie Sędzia WSA Leszek Tyliński Sędzia WSA Urszula Wiśniewska (spr.) Protokolant Asystent sędziego Agnieszka Kujawa po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 16 września 2014r. sprawy ze skargi K. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego. oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. Naczelnik Urzędu Celnego w B. określił stronie wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu dokonanego w dniu 25 stycznia 2011 r. nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Mercedes-Benz ML 270 CDI o pojemności skokowej silnika 2.685 cm3, wyprodukowanego w 2004 r., w wysokości [...] zł.

W złożonym odwołaniu skarżący oświadczył, że nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w skarżonej decyzji. Zdaniem strony, materiał dowodowy zgromadzony został w sposób stronniczy i niekompletny. W tym zakresie skarżący podniósł, że pismo z dnia 08 lipca 2013 r. adresowane do firmy Mercedes-Benz Polska sp. z o. o. sformułowane zostało w sposób uniemożliwiający adresatowi udzielenie odpowiedzi mającej na celu pełne zbadanie sprawy. Zdaniem skarżącego, przedstawiciel producenta pojazdu mógł udzielić informacji, że na terenie Niemiec istnieją prawne możliwości dokonania zmian konstrukcyjnych, które umożliwiają zmianę przeznaczenia i użytkowanie pojazdu do wykonywania lub rozszerzenia działalności gospodarczej, mimo że zmiany te nie powodują ingerencji w konstrukcję pojazdu. W dalszej części odwołania skarżący podniósł, że organ nie powinien dokonywać klasyfikacji przedmiotowego pojazdu w oparciu o Nomenklaturę Scaloną, która jego zdaniem jest przestarzała i niespójna z przepisami prawa o ruchu drogowym. Podatnik podkreślił,

że jedyną prawidłową klasyfikacją w niniejszej sprawie jest klasyfikacja dokonana na podstawie przepisów o ruchu drogowym, która umożliwiła rejestrację przedmiotowego pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00