Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 maja 2014 r., sygn. V SA/Wa 193/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Beata Blankiewicz-Wóltańska, Sędzia WSA - Michał Sowiński (spr.), Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński, Protokolant st. specjalista - Sylwia Wojtkowska-Just, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 maja 2014 r. sprawy ze skargi G-P Szpitala [...] Uniwersytetu Medycznego w P. na decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji w całości i określenia wysokości zobowiązania z tytułu odsetek należnych od kwoty nierozliczonej w terminie zaliczki oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi z 2 grudnia 2013 r. wniesionej przez G.-P.Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego im. [...] w P jest decyzja Ministra Rozwoju Regionalnego z [...] listopada 2013 r. nr [...] (NK: [...]) uchylająca w całości decyzję organu pierwszej instancji i określająca wysokość zobowiązania z tytułu odsetek w kwocie 475 652 zł należnych od kwoty nierozliczonej w terminie zaliczki.
Skarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym:
W dniu 29 marca 2010 r. została podpisana umowa o dofinansowanie nr [...] pomiędzy Instytucją Wdrażającą - Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia a G.-P Szpitalem Klinicznym Uniwersytetu Medycznego im. [...] w P w celu realizacji projektu nr [...] pn. "Poprawa jakości, efektywności i dostępności do specjalistycznej opieki nad noworodkiem w GPSK w P poprzez zakup nowoczesnej aparatury". W ramach umowy przekazano beneficjentowi środki zaliczki w wysokości 9 334 253,88 zł. Beneficjent w trakcie realizacji projektu złożył trzy wnioski o płatność w tym dwa wnioski sprawozdawcze oraz wniosek o płatność końcową za okres od 01 września 2010 r. do 30 września 2010 r.
Pismem z 8 lutego 2013 r. Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia wezwało beneficjenta do zwrotu środków w kwocie 483 324,00 zł, a następnie pismem z 13 marca 2013 r. zawiadomiło beneficjenta o wszczęciu postępowania administracyjnego.