Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 maja 2014 r., sygn. III SA/Wa 2958/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko (sprawozdawca), sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Protokolant starszy referent Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 maja 2014 r. sprawy ze skargi R. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz R. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Skarżąca - R. z siedzibą w W. (dalej zwana również "Spółką"), zwróciła się do Ministra Finansów z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług.
We wniosku Spółka przestawiła stan faktyczny, z którego wynikało, że w dniu 28 listopada 2012 r. zawarła umowę ze Skarbem Państwa - Głównym Urzędem Geodezji i Kartografii w Warszawie, w wyniku wyboru oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiotem tej umowy jest świadczenie usługi utrzymania infrastruktury GEOPORTAL 2 oraz świadczenie usług w ramach asysty powdrożeniowej (§1). W dniu 28 listopada 2012 r. przystąpiono do realizacji umowy. Za wykonane usługi Spółka wystawiała comiesięczne faktury, traktując usługę "utrzymania infrastruktury GEOPORTAL 2" jako usługę o charakterze ciągłym. Jednocześnie, po wystawieniu faktury za dany miesiąc Spółka raportowała wykonanie tej usługi - zgodnie z § 4 ust. 1 umowy i rozdziałami 12 i 15 Załącznika Nr 1 do umowy.
Zgodnie z tymi postanowieniami, w zakresie istotnym dla przedmiotu stanu faktycznego: Wykonawca będzie raportował sposób realizacji usług serwisu Systemu zgodnie z uzgodnioną procedurą i szablonem, w cyklu miesięcznym. Raport będzie zawierać w szczególności sumę czasów naprawy oraz obsługi zgłoszeń do usług Systemu w podziale na usługi Systemu, za ostatni miesiąc. W przypadku przekroczeń w raporcie opisane są okoliczności i przyczyny zaistnienia przekroczeń. Wykonawca będzie raportował sposób realizacji usług utrzymania Systemu zgodnie z uzgodnioną procedurą i szablonem raportu poziomu usług, w cyklu miesięcznym. Uzgodniony miesięczny raport z realizacji usług będzie podstawą do rozliczenia realizacji umowy za dany miesiąc zgodnie z zapisami Umowy. Wykonawca będzie raportował usługi utrzymania infrastruktury GEOPORTAL 2 zgodnie z Procedurą raportowania Usług w uzgodnionym szablonie, w cyklu miesięcznym (do 5 dnia roboczego każdego miesiąca). Strony w terminie 30 dni od rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia ustalą na podstawie propozycji opracowanej przez Wykonawcę Procedurę raportowania Usług Serwisu oraz szablon Raportu utrzymania i eksploatacji GBOPORTAL 2.