Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 7 maja 2014 r., sygn. I SA/Gl 1614/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Miliczek-Ciszewska, Sędziowie WSA Teresa Randak (spr.), Anna Tyszkiewicz-Ziętek, Protokolant Paulina Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 maja 2014 r. sprawy ze skargi T. K. na uchwałę Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 24 czerwca 2013 r. nr LII/800/2013 w przedmiocie absolutorium dla organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego oddala skargę.

Uzasadnienie

T.K. - dalej określana zamiennie "strona" lub "skarżąca" - powołując się na art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym wniosła skargę na uchwałę Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 24 czerwca 2013 r. nr LII/800/2013 w sprawie nieudzielania Burmistrzowi Miasta Czeladź absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 r. domagając się stwierdzenie jej nieważności oraz zasądzenie kosztów postępowania według norm przepisanych.

Przedmiotowej uchwale skarżąca zarzuciła :

- naruszenie prawa materialnego tj. art 18 ust 2 pkt. 4 oraz art. 18a ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym poprzez błędne zastosowanie;

- naruszenie prawa materialnego tj. art. 199 ust. 3 ustawy o finansach publicznych poprzez błędne zastosowanie;

- wskazanie w preambule uchwały błędnej podstawy prawnej.

Uzasadniając skargę, strona skarżąca podniosła, że zaskarżona uchwała została podjęta z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, albowiem u podstaw nieudzielenia absolutorium nie może stać całokształt działalności organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, a jedynie kwestie dotyczące wyłącznie wykonania budżetu. Cytując obszerny fragment wyroku WSA w Warszawie III SA/Wa 2504/06 skarżąca podniosła, że Rada Miejska oraz Komisja Rewizyjna pominęła proces oceny budżetu za 2012 r. koncentrując się na wybranych aspektach działalności Burmistrza Miasta, z których większość w ogóle nie dotyczyła kwestii wykonania budżetu, a była jedynie polityczną rozgrywką poszczególnych radnych względem Burmistrza Miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00