Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 kwietnia 2014 r., sygn. III SA/Wa 2110/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA del. Marek Kraus, sędzia WSA Beata Sobocha, Protokolant starszy referent Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca - E. sp. z o.o. w W., złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.
Opisując stan faktyczny wyjaśniła, iż jej podstawową działalnością jest prowadzenie punktów gier na automatach o niskich wygranych. Skarżąca kupowała więc tzw. "zestawy montażowe", obudowy do automatów oraz oprogramowanie komputerowe stanowiące niezbędne elementy składowe gotowego urządzenia. W skład zestawu wchodzą w szczególności: płyta główna, interface do płyty głównej, płyta z licznikami, czytnik wraz z pojemnikiem na banknoty, wrzutnik monet, ekran, hopper z podstawą i wiązką okablowania, przyciski, przewody elektryczne i uchwyt wrzutnika. Skarżąca montowała poszczególne części w jedno integralne urządzenie - automat do gier. Oprócz "zestawów montażowych" kupiła też gotowe automaty. Przed uruchomieniem automaty do gier poddawane były badaniom technicznym dokonywanym przez jednostki badające, uprawnione przez Ministra Finansów. Po otrzymaniu pozytywnej opinii badań przedrejestracyjnych automatów, Skarżąca generowała "Wniosek o rejestrację automatu" (druk GL-1) w celu zarejestrowania go przez Ministerstwo Finansów, a po zmianie przepisów - przez Naczelnika Urzędu Celnego. Po otrzymaniu poświadczonych przez Naczelnika Urzędu Celnego wniosków GL-1, automat mógł zostać wstawiony do punktu gry i eksploatowany. Przedmiotowe urządzenia Skarżąca wprowadziła do ewidencji środków trwałych i dokonywała odpisów amortyzacyjnych od miesiąca następnego po miesiącu, w którym automaty zaczęły być eksploatowane w jej działalności gospodarczej, do momentu ich wyrejestrowania (druk GL-2).