Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 kwietnia 2014 r., sygn. VI SA/Wa 2201/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Kozik (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędzia WSA Małgorzata Grzelak Protokolant st. sekr. sąd. Karolina Pilecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi T. S.A. z siedzibą w [...] na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...],[...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zakładów bukmacherskich oddala skargę
Uzasadnienie
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez spółkę T. S.A. z siedzibą w [...] (dalej "Spółka", "Strona", "skarżąca Spółka", "Skarżąca") jest decyzja z [...] sierpnia 2012 r., nr [...],[...], wydana na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749 - dalej "O. p.") w związku z art. 59 pkt 2 oraz art. 2 ust. 2, art. 4 ust. 1 pkt 2 oraz art. 8 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U. Nr 201, poz. 1540 z późn. zm. - dalej "u.g.h."), którą Minister Finansów utrzymał w mocy własną decyzję z [...] marca 2012 r., nr [...], cofającą Stronie zezwolenie z [...] grudnia 2006 r., nr [...], z późniejszymi zmianami, na prowadzenie działalności w zakresie zakładów bukmacherskich "T.".
Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W związku z wpływającymi licznymi informacjami o nieprawidłowościach w działalności Spółki pochodzącymi m.in. od podmiotów działających na rynku gier, Minister Finansów zwrócił się do organów Służby Celnej o zweryfikowanie zasad prowadzenia działalności Spółki. Przeprowadzone przez organy Służby Celnej kontrole doraźne wykazały nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w punktach przyjmowania zakładów wzajemnych należących do Spółki T. S.A., w których stwierdzono przyjmowanie zakładów wzajemnych przez Internet w ramach E-Promocji. Ze zgromadzonego w sprawie materiału wynikało, że zawieranie zakładów w ramach E-Promocji odbywało się poprzez zarejestrowanie i otrzymanie indywidualnej karty w punkcie przyjmowania zakładów wzajemnych. Uczestnik dokonywał też wpłaty środków pieniężnych (od 10 do 1000 PLN) w punkcie przyjmowania zakładów wzajemnych. Następnie gracz posiadający środki pieniężne na tzw. E-koncie, po zalogowaniu się w witrynie internetowej Organizatora (T. S.A.) mógł zawierać zakłady wzajemne maksymalnie do kwoty posiadanych środków pieniężnych. Po obstawieniu wyników na rozgrywki z oferty Organizatora otrzymywał wygenerowany przez system numer dowodu zawarcia zakładu. Minister Finansów nie zakwestionował, iż możliwość korzystania z E-Promocji wiązała się z obecnością gracza w punkcie przyjmowania zakładów, jednakże już z samego regulaminu E-Promocji bezspornie wynikało, iż zawarcie zakładu nie odbywało się wyłącznie w punkcie, ale z wykorzystaniem Internetu. Zastrzeżenia organu dotyczyły tego właśnie elementu E-Promocji, który pozwalał na doprecyzowanie zakładu przez sieć Internet.