Orzeczenie
Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 2 kwietnia 2014 r., sygn. II SA/Ol 71/14
Dnia 2 kwietnia 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant Referent-Stażysta Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 kwietnia 2014 roku sprawy ze skargi Spółki A na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odmowy sprostowania decyzji oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia "[...]" Burmistrza "[...]" ustalił - na wniosek Spółki A - środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia na terenie nieruchomości oznaczonych numerami ewidencyjnymi "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]" - obręb geodezyjny "[...]", nr "[...]", "[...]" - obręb geodezyjny "[...]", nr "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]" - obręb geodezyjny "[...]", nr "[...]" - obręb geodezyjny "[...]", nr "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]" - obręb geodezyjny "[...]", gmina "[...]", polegającego na: "Budowie zespołu 23 elektrowni wiatrowych o mocy 3MW każda". W punkcie 2 tiret 3 tej decyzji, w zakresie wymagań dotyczących ochrony środowiska koniecznych do uwzględnienia w projekcie budowlanym organ wskazał, iż "minimalna odległość elektrowni od zabudowań mieszkalnych nie może być mniejsza niż 400 m i powinna uwzględniać warunki lokalizacyjne zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane".
W dniu "[...]" do organu pierwszej instancji wpłynął wniosek Spółki B (przed przekształceniem Spółka B - wypis z KRS), o sprostowanie w trybie art. 113 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 267, dalej jako: k.p.a.) decyzji z dnia "[...]" o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia poprzez zmianę w sentencji przedmiotowej decyzji w punkcie 2 tiret nr 3 błędnej cyfry 4 na cyfrę 3, przez co prawidłowa treść całego stwierdzenia będzie brzmieć następująco: "Minimalna odległość elektrowni od zabudowań mieszkalnych nie może być mniejsza niż 300 m i powinna uwzględniać warunki lokalizacyjne zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane". W uzasadnieniu tego wniosku przedstawiciel Spółki podał, iż na stronie 28 sporządzonego w toku postępowania w sprawie decyzji środowiskowej "Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. budowa zespołu 23 elektrowni wiatrowych o mocy 3 MW każda, na terenie gminy "[...]", autorka tego opracowania "dochodzi do konkluzji, iż dopuszczalna norma hałasu zachowana jest w odległości ok. 300-500 metrów od siłowni parku wiatrowego (zasięg izolinii wynosi ok. 300-500 m)". Wskazano tym samym najmniejszą dopuszczalną odległość elektrowni parku wiatrowego od zabudowań mieszkalnych, którą obrazuje wartość ,,300 metrów". Zdaniem wnioskodawcy powyższe również potwierdza omyłkowy charakter wskazania w decyzji środowiskowej minimalnej odległości od zabudowy mieszkaniowej na poziomie 400 m, stanowiąc jednocześnie dowód na to, iż zamiarem organu było ustalenie tej minimalnej odległości na poziomie 300 m.