Wyrok WSA w Lublinie z dnia 5 marca 2014 r., sygn. I SA/Lu 1328/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Fita (sprawozdawca), NSA Anna Kwiatek,, NSA Irena Szarewicz-Iwaniuk, Protokolant Referent Ewelina Piskorek, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 lutego 2014r. sprawy ze skargi C. E. "A.S" spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zwrotu dotacji pobranej w nadmiernej wysokości w tym wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem - oddala skargę.
Uzasadnienie
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia [...] r., wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm. - dalej "k.p.a."), art. 61 ust. 1 pkt 2, art. 67 i art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 240 ze. zm., dalej - u.f.p.), Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej - SKO, Kolegium) po rozpatrzeniu odwołania "A" w B. (dalej - strona, skarżąca, spółka) od decyzji Prezydenta Miasta (dalej - organ pierwszej instancji) z dnia [...] w sprawie zwrotu do budżetu Miasta należności budżetowej w kwocie 58.512 zł, w tym: dotacji pobranej w nadmiernej wysokości, w części dotyczącej kwoty 920 zł i dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w części dotyczącej kwoty 57.952 zł, uchyliło zaskarżoną decyzję w części dotyczącej ustalenia zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 57.952 i w tej części ustaliło zwrot dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 57.592 zł, a w pozostałej części utrzymało zaskarżoną decyzję w mocy.
W uzasadnieniu SKO podało, że w okresie od dnia 19 listopada 2012 r. do 31 stycznia 2013 r. pracownicy Referatu Audytu Wewnętrznego i Kontroli Urzędu Miasta przeprowadzili kontrolę dokumentacji organizacyjno - finansowej pod względem rzetelności podawania danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji składanych przez stronę, za okres IX-XII 2012 r. Kontrolowana spółka na terenie miasta prowadziła na podstawie posiadanego wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych - Policealną Szkołę "B" (dalej - Szkoła) o specjalnościach: technik ekonomista 331403, technik administracji 334306, technik rachunkowości 431103 i technik handlowiec 522305, z terminem rozpoczęcia działalności oświatowej - 1 września 2012 r. Kontrolowana szkoła posiadała uprawnienia szkoły publicznej na podstawie decyzji organu pierwszej instancji z dnia [...] r. W kontrolowanym okresie nie prowadziła żadnych zajęć z powodu nieobecności wszystkich zapisanych do niej słuchaczy.