Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 stycznia 2014 r., sygn. II SA/Gl 1417/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Krawczyk (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Piotr Broda, Sędzia NSA Łucja Franiczek, Protokolant Izabela Maj- Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 stycznia 2014 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o. o. z siedzibą w C. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów prawa o ruchu drogowym 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji z dnia [...]r., nr [...]; 2) orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku; 3) zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego w W. na rzecz strony skarżącej kwotę 2867 zł (dwa tysiące osiemset sześćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztem postępowania.

Uzasadnienie

[...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] roku nałożył na "A" Spółka z o.o. z siedzibą w C. karę pieniężną w wysokości [...] zł na podstawie art. 64 oraz art. 140aa ust. 1-3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 roku).

W uzasadnieniu tej decyzji organ podał, że w dniu [...] roku w miejscowości Z. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli zespół pojazdów, składający się z 2-osiowego samochodu ciężarowego marki [...] oraz 2-osiowej przyczepy ciężarowej marki [...]. Pojazdem tym kierował A. F., a przewóz drogowy w tym dniu wykonywała "A" Sp. z o.o. Ładunek stanowiły drzwi wewnętrzne oraz nogi z płyty MDF. Zdaniem organu w dniu kontroli był więc realizowany przewóz ładunku podzielnego. Stwierdzono w wyniku ważenia (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych) rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu w wysokości 12.900 ton, a zatem przekraczająca wartość dopuszczalną przewidzianą dla dróg (rozp. Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 roku w sprawie dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 ton - Dz. U. z 2012 roku, poz. 1061) o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 10 ton, o wartość 2900 ton (przekroczenie 29 %). W związku z tym stwierdzono, że kontrolowany pojazd członowy jest pojazdem nienormatywnym mieszczącym się w wymaganiach w zakresie dopuszczalnych parametrów przewidzianych dla zezwoleń kategorii VII, którego kierujący pojazdem w czasie kontroli nie okazał.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00