Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 grudnia 2013 r., sygn. II SA/Ol 966/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Ewa Osipuk Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 grudnia 2013r. sprawy ze skargi S. A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" Nr "[...]" w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego do środowiska oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przedstawionych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu akt sprawy wynika, że decyzją z dnia "[...]" (znak: "[...]") Starosta "[...]" określił K. P. dopuszczalne poziomy hałasu emitowane do środowiska w związku z funkcjonowaniem instalacji do suszenia i przechowywania zboża, należącej do gospodarstwa rolnego prowadzonego przez K. P., zlokalizowanej na działce o nr ew. "[...]" w obrębie "[...]" gm. "[...]", ustalając je na poziomie 55 dB w porze dnia i 45 dB wyrażonym równoważnym poziomem dźwięku A w dB. Ponadto zobowiązał stronę do prowadzenia okresowych pomiarów hałasu w środowisku raz na dwa lata z uwzględnieniem specyfiki pracy źródeł hałasu według metodyki referencyjnej wykonywania okresowych pomiarów hałasu w środowisku pochodzącego od instalacji lub urządzeń z wyjątkiem hałasu impulsowego, stanowiącej załącznik nr 6 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 4 listopada 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobieranej wody i przekazywania wyników badań w układzie zgodnym z załącznikiem nr 4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie rodzajów wyników pomiarów prowadzonych w związku z eksploatacją instalacji lub urządzenia i innych danych oraz terminów i sposobów ich prezentacji (Dz. U. nr 215, poz. 1366), Staroście "[...]" oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w terminie 30 dni od zakończenia pomiaru.

Uzasadniając rozstrzygnięcie organ opisał przebieg postępowania i ustalony stan faktyczny, z którego wynikało, że w dniu "[...]" do Starostwa Powiatowego w "[...]" wpłynęło pismo Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska informujące o przeprowadzonych w dniach "[...]" i "[...]" kontrolach w gospodarstwie K. P. Kontrole dotyczyły uciążliwości hałasowej z instalacji do suszenia i przechowywania zboża gospodarstwa rolnego "[...]", należącego do K. P. Z przesłanych protokołów pomiarów hałasu wynikało, iż w wyniku pracy przedmiotowej instalacji nastąpiło przekroczenie wartości dopuszczalnych poziomów hałasu poza zakładem w porze nocnej, w odniesieniu do dopuszczalnych poziomów hałasu dla terenów mieszkaniowo-usługowych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, poz. 826). Jak wynikało z wyników badań przeprowadzonych w trzech punktach przekroczenia poziomów hałasu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00