Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 12 grudnia 2013 r., sygn. I SA/Kr 1232/13

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1232/13 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 12 grudnia 2013 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Nina Półtorak, Sędzia: WSA Paweł Dąbek, Sędzia: WSA Ewa Michna (spr.), Protokolant: st. referent Aleksandra Osipowicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 grudnia 2013 r., sprawy ze skargi "C" S.A. w W., na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 29 maja 2013 r. nr [...], w przedmiocie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2004 r., I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji, II. określa, że wymienione w pkt I decyzje nie mogą być wykonane do chwili prawomocności wyroku, III. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 5.617 zł (pięć tysięcy sześćset siedemnaście złotych).

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze, kierując się wskazaniami zawartymi w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 23 marca 2012 r., I SA/Kr 93/12, decyzją z dnia 12 lipca 2012 r. [...] stwierdziło nieważność decyzji Burmistrza B. z dnia 15 marca 2006 r. nr [...], którą ustalono skarżącej - C. S.A. w W.wysokość zobowiązania i stwierdzono nadpłatę w podatku od nieruchomości za 2004 r.

Następnie decyzją z dnia 3 stycznia 2013 nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło ponownie wydaną przez Burmistrza B. decyzję w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty (decyzja z dnia 28 września 2012 r. nr [...]) i przekazało sprawę organowi pierwszej instancji do ponownego rozpatrzenia.

Ponownie wydaną decyzją z dnia 20 lutego 2012 r. nr [...] Burmistrz B. określił stronie skarżącej wysokość nadpłaty z tytułu nienależnie zapłaconego podatku od nieruchomości za 2004 r. w kwocie 167 515,23 zł i jednocześnie odmówił stwierdzenia nadpłaty w tym podatku w wysokości 45 178,25 zł.

W uzasadnieniu organ opisał dotychczasowy przebieg sprawy. Wskazał, że skarżąca składając w dniu 16 stycznia 2006 r. wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2004 r. w wysokości 414 058,70 zł oraz zaliczenie tej nadpłaty na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych przedłożyła korekty deklaracji za okres 2001-2004 r. Skarżąca motywowała swój wniosek nieprawidłowym wliczeniem do podstawy opodatkowania w kategorii "budowle": linii, sieci i instalacji znajdujących się wewnątrz budynków oraz zewnętrznych instalacji doprowadzających media, niezwiązanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą. Zdaniem skarżącej, interpretacja przepisów ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.) łącznie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.) prowadziła do wniosków, że wszelkie wewnętrzne instalacje, linie, sieci nie stanowiły odrębnego przedmiotu opodatkowania podatkiem od nieruchomości i powinny być traktowane jako współtworzące określoną całość materialno-użytkową przyjmującą postać budynku. Nadto, w opinii skarżącej, instalacje, urządzenia i sieci położone na zewnątrz budynku, zbudowane jej nakładem i ujęte w wykazie środków trwałych, weszły w skład przedsiębiorstw dostawców mediów i nie były związane z prowadzonym przez nią przedsiębiorstwem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00