Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 11 grudnia 2013 r., sygn. I SA/Bk 410/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jacek Pruszyński, Sędziowie sędzia WSA Urszula Barbara Rymarska, sędzia WSA (del.) Patrycja Joanna Suwaj (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Beata Rusiecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 grudnia 2013 r. sprawy ze skargi M. Ł. na decyzję Zarządu Województwa P. z dnia [...] maja 2013 r., nr [...] w przedmiocie zwrotu dotacji oddala skargę.

Uzasadnienie

1. [...] stycznia 2010 r. została podpisana Umowa nr [...] o dofinansowanie Projektu pn. "Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Ł. i okolic - etap II", pomiędzy Województwem P., w imieniu którego działał Zarząd Województwa P., jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 a Miastem Ł.

2. W trakcie realizacji projektu zostały podpisane 3 aneksy do umowy

o dofinansowanie.

3. W dniu 2 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa P., jako Instytucja Zarządzająca RPOWP na lata 2007-2013 wydał decyzję nr [...] określającą kwotę w wysokości [...] zł, przypadającą do zwrotu od Miasta Ł. (korekta finansowa), wypłaconej w związku z realizacją ww projektu, wraz z odsetkami.

Organ administracji stwierdził naruszenie art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia

w zakresie warunku: serwisu silnika - dostęp części zamiennych na terenie Polski oraz serwisu skrzyni biegów - serwis w pełnym zakresie w Polsce, w sposób mogący utrudniać uczciwą konkurencję oraz mogący uniemożliwić uzyskanie zamówienia podmiotom, które spełniały inne wymagania zamawiającego i byłyby w stanie zapewnić serwis w terminie wymaganym przez zamawiającego, ale nie posiadały fizycznie serwisu na terenie Polski.

Kwota w korekcie finansowej określona została w związku ze wskazanymi naruszeniami ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach postępowania przetargowego dotyczącego dostawy 22 szt. autobusów niskopodłogowych przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej (korekta finansowa w wysokości 5% wydatków kwalifikowalnych zgodnie z Tabelą nr 1 pkt 15 Taryfikatora korekt finansowych)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00