Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 27 listopada 2013 r., sygn. III SA/Wr 544/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Malinowska-Grakowicz Sędziowie Sędzia NSA Józef Kremis (sprawozdawca) Sędzia WSA Jerzy Strzebinczyk Protokolant Ewa Bogulak po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 27 listopada 2013 r. sprawy ze skargi "A" Spółki z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej w związku z eksploatacją automatu do gier poza kasynem gry oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] maja 2013 r. (nr [...]) Dyrektor Izby Celnej we W. - po rozpatrzeniu odwołania "A" sp. z o.o., z siedzibą w W., od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w L. z dnia [...] lutego 2013 r. (nr [...]) nakładającej na spółkę karę pieniężną w wysokości 12 000 zł za eksploatację automatu do gier o nazwie [...] (nr [...]) poza kasynem gry - utrzymał w mocy pierwszoinstancyjne rozstrzygnięcie, powołując się na art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.).

W uzasadnieniu decyzji organ drugiej instancji odwołał się do zdarzenia z dnia [...] października 2011 r., kiedy to funkcjonariusze Urzędu Celnego w L. skontrolowali prowadzony przez B. S. lokal pod firmą "A", ul. [...] w L., w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o grach hazardowych.

Kontrolujący - stwierdziwszy, że w wymienionym wcześniej lokalu funkcjonuje podłączone do sieci elektrycznej urządzenie o nazwie [...] (nr [...]), oznaczone jako "Symulator Gry", z tabliczką znamionową producenta automatu, umożliwiające urządzanie gier - przeprowadzili eksperyment (co odzwierciedla protokół nr [...]).

Do automatu zaaplikowano 10 zł, następnie na liczniku Credit wyświetliło się 100 punktów, co oznacza, że 1 pkt = 0,10 zł. Na liczniku Time Left pokazała się liczba 9 min., która z upływem czasu zaczęła się pomniejszać. Na środkowym monitorze wyświetlały się ikony 10 gier. Wybrano grę o nazwie [...], na monitorze wyświetlił się ekran z wirtualnymi walcami w liczbie 3 szt. z naniesionymi symbolami graficznymi owoców oraz dodatkowe liczniki Score i Bet. Licznik Credit wskazywał nadal 100. Po naciśnięciu klawisza stawka/ryzyko czerwony licznik Bet zmieniał kolejno wartość na 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 35, 50, 100. Przy wartości Bet-10 rozpoczęto grę, naciskając przycisk start/stop. W tym momencie wirtualne bębny zaczęły obracać się, a z licznika Credit ubyło 10 punktów kredytowych, tj. 1 zł. Obracające się bębny można było zatrzymać przez ponowne naciśnięcie przycisku start/stop. Uzyskano wygraną w postaci 40 punktów kredytowych, które zostały wyświetlone na liczniku Score. Sytuacja taka wystąpiła przy stanie licznika: Credit 90, Time Left 7, Bet 10, Score 40. Po naciśnięciu przycisku start/stop punkty z licznika Score zostały przelane na licznik Credit, co spowodowało uzyskanie 130 punktów kredytowych. Za te punkty można było rozegrać kolejne gry bez potrzeby zapłaty za nie, lecz z wykorzystaniem uzyskanej w poprzedniej grze wygranej. Rozegrano kolejne gry, które co do zasady przebiegały w podobny sposób. Ustalono, że można było rozgrywać grę nawet za stawkę 100 punktów kredytowych, tj. za kwotę 10 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00