Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 26 listopada 2013 r., sygn. III SA/Kr 381/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Lechowski Sędziowie WSA Maria Zawadzka (spr.) WSA Halina Jakubiec Protokolant Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 listopada 2013 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 29 stycznia 2013r. nr [....] w przedmiocie kary pieniężnej skargę oddala

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją nr [...] z dnia 28 stycznia 2013 r., Główny Inspektor Transportu Drogowego, powołując się na art. 138 § 1 pkt 14 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.; dalej: k.p.a.) utrzymał w mocy decyzję nr [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] 2012 r. w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.

Powyższe rozstrzygnięcia zapadły w następujących okolicznościach.

Decyzją z dnia [...] 2012 r. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na A Sp. z o.o. z siedzibą w A (dalej: stronę skarżącą) karę pieniężną w wysokości 2.900,00 zł, powołując się na art. 92a ust. 1, 6 i 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.; dalej: u.t.d.).

Organ ustalił, że kierujący H. K. wykonywał w imieniu strony skarżącej krajowy zarobkowy przewóz drogowy zespołem pojazdów składającym się z pojazdu marki Mercedes-Benz o nr rej. [...] wraz z naczepą marki Koegel op nr rej. [...]. W dniach 9 - 10 czerwca 2012 r. kierujący skrócił dzienny czas odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego o 3 godziny i 5 minut. Najdłuższy czas dziennego odpoczynku w tym przedziale czasowym wyniósł bowiem 6 godzin i 55 minut (między godz. 2:20 a 9:15 w dniu 10 czerwca 2012 r.). Z kolei w dniach 19-20 czerwca 2012 r. kierujący skrócił dzienny czas odpoczynku w dniu 19 czerwca 2012 r. o 5 godzin i 9 minut, gdyż najdłuższy czas nieprzerwanego odpoczynku dziennego w tym przedziale czasowym wyniósł 3 godziny i 51 minut (między godz. 11:02 a 14:53 dnia 19 czerwca 2012 r.). Podobnie w dniach 20-21 czerwca 2012 r. kierujący skrócił dzienny czas odpoczynku o 1 godzinę i 36 minut, gdyż najdłuższy czas nieprzerwanego odpoczynku dziennego w tym przedziale czasowym wyniósł 7 godzin i 24 minuty (między godz. 21:06 dnia 20 czerwca a godz. 4:30 dnia 21 czerwca 2012 r.). Także w dniach 25-26 czerwca 2012 r. kierujący skrócił dzienny czas odpoczynku o 2 godziny i 40 minut, gdyż najdłuższy czas nieprzerwanego odpoczynku dziennego w tym przedziale czasowym wyniósł 6 godzin i 20 minut (między godz. 17:55 a 00:14 dnia 26 czerwca 2012 r.). Z kolei w dniach 3 - 4 lipca 2012 r. kierujący skrócił dzienny czas odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego o 1 godzinę i 11 minut. Najdłuższy czas dziennego odpoczynku w tym przedziale czasowym wyniósł bowiem 7 godzin i 49 minut (między godz. 20:09 w dniu 3 lipca, a 3:58 w dniu 4 lipca 2012 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00