Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 26 listopada 2013 r., sygn. IV SA/Gl 123/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia WSA Stanisław Nitecki Sędziowie Sędzia WSA Beata Kalaga - Gajewska Sędzia WSA Małgorzata Walentek (spr.) Protokolant Monika Rał po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 listopada 2013 r. sprawy ze skargi M. L. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w C. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zasiłku celowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta L. decyzją z dnia [...]r. nr [...], na podstawie art. 8 ust. 1, art. 24, art. 36 pkt 2 lit. j, art. 39 ust. 1, ust. 2, art. 48 ust. 4, art. 106, art. 107, art. 109, art. 110 ust. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 ze zm.) w zw. z art. 2, art. 3 pkt 1 lit. c, art. 7 ustawy z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (Dz. U Nr 267, poz. 2259 ze zm.) oraz art. 104 i art. 108 Kodeksu postępowania administracyjnego (w skrócie k.p.a.)., po rozpatrzeniu wniosku M.L. z dnia 1 października 2012r., odmówił stronie przyznania świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności w ramach programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" za październik 2012r. dla syna F.L.

Organ wskazał, iż wbrew twierdzeniom M.L., jej matka R.M. nie jest w stanie prowadzić odrębnego gospodarstwa i należy ją zaliczyć do składu rodziny, którą stanowią także synowie strony O. i F. W tym zakresie stwierdzono, że R.M. jest starszą osobą (85 lat), schorowaną i niepełnosprawną, legitymującą się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, poruszającą się za pomocą wózka inwalidzkiego. Natomiast M.L. z tytułu opieki nad matką pobiera świadczenie pielęgnacyjne.

Następnie Burmistrz stwierdził, że skarżąca jest właścicielką domu, w którym zamieszkuje z matką i dziećmi. W domu stale przeprowadzane są remonty, ostatnio wykonano remont łazienki związany z dostosowaniem jej do potrzeb osoby niepełnosprawnej oraz podjazd dla wózka inwalidzkiego. Całkowity koszt remontu wynosi 23.000 zł, który zostanie dofinansowany ze środków PFRON oraz środków R.M. Dochód rodziny M.L. stanowi: zasiłek rodzinny w kwocie 182 zł, alimenty w kwocie 500 zł, świadczenie pielęgnacyjne w kwocie 520 zł, wynagrodzenie za praktykę syna F. w kwocie 147,36 zł oraz renta matki w kwocie 2.181,42 zł. Zdaniem organu dochód rodziny skarżącej przekraczający kryterium dochodowe oraz występująca dysproporcja między udokumentowaną wysokością dochodu a sytuacją majątkową strony wskazują, że rodzina jest w stanie przezwyciężyć trudną sytuację życiową wykorzystując własne zasoby majątkowe. Powyższe uzasadnia odmowę przyznania wnioskowanego świadczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00