Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 17 października 2013 r., sygn. I SA/Łd 1014/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Janicki Sędziowie: Sędzia NSA Bogusław Klimowicz (spr.) Sędzia WSA Joanna Tarno Protokolant: sekretarz sądowy Agnieszka Kerszner po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 października 2013 r. sprawy ze skargi Gminy Z. na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Gminy Z. na rok 2013 oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Łd 1014/13

Uzasadnienie

Uchwałą Nr [...] z dnia [...] r. Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Ł. działając na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym stwierdziło nieważność Zarządzenia nr [...] Wójta Gminy Z. z dnia [...]r. w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Gminy Z. na rok 2013 w zakresie zadań własnych z powodu jego sprzeczności z prawem t.j. z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym w związku z art. 256 i art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

W uzasadnieniu uchwały wskazano, że przedmiotowym zarządzeniem Wójt Gminy Z. dokonał zmiany w budżecie polegającej na zmniejszeniu wydatków majątkowych w ramach działu 926, rozdziału 92601 § 6057 i § 6059 w łącznej kwocie 203.200 zł i zwiększeniu o tę kwotę wydatków w ramach działu 750, rozdziału 75023 § 4580 (pozostałe odsetki). Jako podstawę prawną podjęcia omawianego zarządzenia wskazano art. 256 ustawy o samorządzie gminnym w związku z wyrokiem Sądu Okręgowego w Ł. II Wydział Cywilny - sygn. akt [...] z dnia [...] r. Analizując kwestionowane zarządzenie Kolegium RIO w Ł. stwierdziło, że w ramach kompetencji stanowiących Radzie Gminy przysługuje wyłączne prawo uchwalania budżetu, co wynika z przepisu art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym. Zaś zakres kompetencji do dokonywania zmian w budżecie przez organ wykonawczy został określony w art. 257 ustawy o finansach publicznych, który stanowi, iż w toku wykonywania budżetu zarząd może dokonywać zmian w planie dochodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego polegających na zmianach planu:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00