Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 25 października 2013 r., sygn. I SA/Łd 974/13

 

Dnia 25 października 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodnicząca: Sędzia WSA Ewa Cisowska - Sakrajda Sędziowie: Sędzia WSA Paweł Kowalski Sędzia WSA Joanna Tarno (spr.) Protokolant: specjalista Małgorzata Kowalczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 października 2013 roku sprawy ze skargi T. D. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia uchybienia terminowi do wniesienia odwołania od decyzji orzekającej o solidarnej odpowiedzialności za zaległości spółki z o.o. w podatku dochodowym od osób prawnych oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z [...] nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. stwierdził uchybienie terminowi do wniesienia odwołania od decyzji Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Ł. z [...] nr [...], którą orzeczono o solidarnej odpowiedzialności podatkowej T. D., członka zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością za zaległości tej spółki w podatku dochodowym od osób prawnych za 2006 r.

W uzasadnieniu organ odwoławczy wyjaśnił, że decyzja organu podatkowego pierwszej instancji została nadana listem poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej 17 grudnia 2012 r. Zgodnie z adnotacją umieszczoną na kopercie przedmiotowa przesyłka - z powodu niemożności doręczenia adresatowi - stosownie do art. 150 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.; dalej "Ordynacja podatkowa") została pozostawiona na okres 14 dni do dyspozycji adresata w urzędzie pocztowym. Następnie koperta z decyzją i potwierdzeniem odbioru została zwrócona nadawcy. Po otrzymaniu powyższej przesyłki zauważono, że na kopercie, w której znajdowała się niepodjęta decyzja, nie ma informacji pracownika poczty o ponownym awizowaniu przesyłki. W związku z powyższym Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Ł. wystąpił do Poczty Polskiej z reklamacją. W reklamacji tej podkreślono wyraźnie, że dla weryfikacji skuteczności doręczenia decyzji w trybie art. 150 Ordynacji podatkowej, niezbędne jest wskazanie przez Pocztę Polską "daty powtórnego awizowania przesyłki, o ile została spełniona norma dotycząca awizowania pisma w trybie doręczenia zastępczego, o której mowa w art. 150 § 1a Ordynacji podatkowej lub wyjaśnienie przyczyny braku powtórnego awizowania przesyłki".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00