Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 16 października 2013 r., sygn. II SA/Bd 645/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jarosław Wichrowski (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Wojciech Jarzembski Sędzia WSA Małgorzata Włodarska Protokolant Katarzyna Kloska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 października 2013 r. sprawy ze skargi Gminy [...] na opinię [...] Kuratora Oświaty w [...] z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie zamiaru połączenia w zespół szkół oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] kwietnia 2013 r. Burmistrz S. zwrócił się do K.-P. Kuratora Oświaty o zaopiniowanie możliwości połączenia w zespół szkół Szkoły Podstawowej w S. i Gimnazjum w S. W załączeniu Burmistrz przekazał Kuratorowi projekt uchwały o powołaniu zespołu szkół, akt założycielski i statut zespołu. W uzasadnieniu załączonej uchwały wskazano, że zgodnie z art. 62 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, organ prowadzący szkoły różnych typów może je połączyć w zespół. Utworzenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w S. poprzez połączenie: Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. [...] w S., Szkoły Podstawowej im. [...] w S., Przedszkola Nr [...] w S. umożliwi sprawniejsze i efektywniejsze zarządzanie placówkami. Utworzenie zespołu spowoduje ponadto obniżenie kosztów funkcjonowania jednostek oświatowych poprzez zorganizowanie wspólnej obsługi, zapewnienie jednolitego kierownictwa oraz bardziej optymalne wykorzystanie kadry pedagogicznej. Ideą utworzenia zespołu jest również ułatwienie administrowania mieniem i zatrudniania pracowników. Połączenie placówek w zespół stworzy także lepsze warunki do racjonalnego zarządzania placówką. Przy jednym zespole istnieje duża możliwość monitorowania rozwoju psychofizycznego dziecka, jego umiejętności i kompetencji w trzech cyklach kształcenia. Programy wychowawcze i profilaktyczne stosowane równocześnie w całym zespole, przyniosą większe korzyści.

Pismem z dnia [...] kwietnia 2013 r. znak [...] K.-P. Kurator Oświaty w B. negatywnie zaopiniował zamiar połączenia w/w szkół.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00