Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 września 2013 r., sygn. II SA/Ol 539/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 września 2013 r. sprawy ze skargi Wojewody na uchwałę Rady Miasta z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; II. orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że pismem z dnia 23 maja 2013r. Wojewoda Warmińsko-Mazurski wywiódł skargę na uchwałę nr XXX.280/2013 Rady Miasta Ełku z dnia 26 marca 2013r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Ełku, zwanej "Ełk-Parkowa II". Według strony skarżącej z dokumentacji planistycznej wynika, że część terenów objętych projektem planu

miejscowego znalazła się na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Pomimo to w załączniku graficznym do uchwały nie zaznaczono granic obszaru

narażonego na niebezpieczeństwo powodzi, który obejmuje m.in. działki o nr ewid. "[...]". Wskazano jedynie "obszary bezpośredniego zagrożenia

powodzią za wyjątkiem terenów zwolnionych z zakazu wykonywania robót na obszarze

szczególnego zagrożenia powodzią". Nieścisły jest również zapis § 4 ust. 2 uchwały,

dotyczący wskazania obszarów zagrożonych powodzią. Ponadto w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ełku, powołanym w § 1 uchwały, zostały określone granice obszarów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi, znajdujących się na terenie objętym opracowaniem planu. Uchybienia te w ocenie organu nadzoru wskazują na rażące naruszenie przez kwestionowaną

uchwałę zasad sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego poprzez niewskazanie w planie obszarów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi, tj. art. 15 ust. 2 pkt 7 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00