Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 12 września 2013 r., sygn. II SA/Ol 609/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Alicja Jaszczak - Sikora Sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 września 2013r. sprawy ze skargi Gminy A na opinię Kuratora Oświaty z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie zamiaru włączenia szkoły podstawowej do samorządowego zespołu szkół oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że wnioskiem z dnia 29 kwietnia 2013r. Burmistrz Rucianego Nidy zwrócił się do Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty o wydanie pozytywnej opinii w sprawie włączenia Szkoły Podstawowej Nr 1 w Rucianem-Nidzie, ul. Gałczyńskiego 2 do istniejącego Zespołu Szkół Samorządowych w Rucianem-Nidzie, ul. Gałczyńskiego 2a. W uzasadnieniu swojego wniosku Burmistrz podał m.in., że włączenie Szkoły Podstawowej Nr 1 do Zespołu Szkół Samorządowych spowodowane jest koniecznością przeciwdziałania drastycznie rosnącym kosztom funkcjonowania gminnej oświaty. Koszty te wynikają z sytuacji demograficznej czyli głębokiego spadku liczby uczniów. Szczególnie dotyczy to uczniów gimnazjum i liceum. Ponadto obniżenie kwoty subwencji oświatowej, bezrobocie i migracja oraz spadek zainteresowania kontynuacją nauki w gimnazjum i prowadzonym przez gminę liceum ogólnokształcącym, a także wciąż rosnące koszty utrzymania gminnej oświaty, powodują konieczność racjonalizacji wydatków. We wniosku organ przedstawił szczegółowo stanowisko oraz swoją argumentację w sprawie. Skonkludował przy tym, że włączenie szkoły podstawowej do zespołu nie spowoduje żadnych niekorzystnych zmian dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli. Wszelkie zmiany będą miały charakter funkcjonalny, jednak bez wpływu na proces kształcenia i bezpieczeństwo uczniów oraz działalność placówek. Uczniowie nadal pozostaną w oddzielnych budynkach i klasach oraz pod opieką tych samych nauczycieli, którzy realizować będą te samy programy nauczania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00