Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 13 września 2013 r., sygn. I SA/Lu 442/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Irena Szarewicz-Iwaniuk, Sędziowie WSA Krystyna Czajecka-Szpringer (sprawozdawca),, NSA Anna Kwiatek, Protokolant Referent Ewelina Piskorek, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 13 września 2013r. sprawy ze skarg M. K. i S. K. na decyzje Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] oraz z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2010r. oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty w tym podatku - oddala skargi.

Uzasadnienie

Zaskarżonymi decyzjami z dnia [...] i [...] Dyrektor Izby Skarbowej po rozpatrzeniu odwołań M. i S. K. od dwóch decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia [...], z których pierwsza określała odpowiednio zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2010 r., natomiast druga odmawiała stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2010 r., utrzymał w mocy decyzje organu pierwszej instancji.

Z uzasadnienia zaskarżonych decyzji oraz akt sprawy wynika, że w dniu 17 lipca 2012 r. podatnicy złożyli wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za lata 2010 - 2011. Wraz z wnioskiem złożono kserokopie PIT-37 i PIT-11 oraz korekty zeznań podatkowych PIT-37 za wskazane lata. W korekcie zeznania za 2010 r. uzyskane przez stronę dochody pomniejszono o kwotę 2.362,83 zł oraz wykazano należny podatek dochodowy od osób fizycznych za 2010 r. w wysokości 4.933 zł oraz nadpłatę w kwocie 1.980 zł. W uzasadnieniu wniosku o stwierdzenie nadpłaty wskazano, że od dnia 1 lipca 2010 r. do 31 grudnia 2011 r. podatnik otrzymywał świadczenie mieszkaniowe od Wojskowej Agencji Mieszkaniowej (WAM), pomniejszone o podatek dochodowy. W ocenie podatników przedmiotowe świadczenie korzystało ze zwolnienia od podatku na mocy art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który stanowi, że "kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje te otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, są wolne od podatku dochodowego".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00