Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 21 sierpnia 2013 r., sygn. I SA/Sz 281/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Wojtysiak, Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wojciechowska (spr.),, Sędzia WSA Elżbieta Woźniak, Protokolant Anna Kalisiak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 21 sierpnia 2013 r. sprawy ze skargi N. i O. L. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sz. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w B. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Skarbowej w B.. działając z upoważnienia Ministra Finansów wydał w dniu 28 listopada 2012 r. interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego, w której uznał, że stanowisko "N. i O. L." spółki z o.o. z siedzibą w S., dalej "spółki", przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 13 września 2012 r.), uzupełnionym w dniu 5 listopada 2012 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z pobieraniem opłat parkingowych - jest nieprawidłowe.
Organ w uzasadnieniu podał, że w dniu 13 września 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 5 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z pobieraniem opłat parkingowych. W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny. Spółka została powołana do życia uchwałą Rady Miasta z dnia 25 lipca 2011 r. Jest jednoosobową spółką Gminy prowadzącą działalność o charakterze publicznym. Podstawowym przedmiotem Jej działalności jest wykonywanie zadań własnych gminy, określonych w art. 7 ust. 1 pkt 2, 11 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), polegających na zaspokajaniu potrzeb mieszkańców Gminy w zakresie organizacji ruchu drogowego, targowisk, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, a w szczególności: