Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 2 lipca 2013 r., sygn. I SA/Go 224/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk Sędzia WSA Barbara Rennert (spr.) Protokolant Sekretarz sądowy Danuta Chorabik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi K sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy od [...] października 2005 r. do [...] września 2006 r. 1. Uchyla zaskarżoną decyzję. 2. Określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana. 3. Zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącej Spółki kwotę 5 500,00 zł (pięć tysięcy pięćset) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 26 marca 2013 r. K Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wniosła skargę na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...], utrzymującą w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...], określającą skarżącej Spółce zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy od [...] października 2005 r. do [...] września 2006 r. w kwocie 41.151.576 zł

Decyzję wydano w następującym stanie faktycznym.

Na podstawie postanowienia Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2011 r. przeprowadzono wobec skarżącej Spółki postępowanie kontrolne, m.in. w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy od [...] października 2005 r. do [...] września 2006 r.

W wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że w kontrolowanym okresie Spółka prowadziła działalność gospodarczą głównie w zakresie produkcji i sprzedaży płyt OSB oraz paneli podłogowych. Stwierdzono, że skarżąca nabywała m. in. usługi transportowe - transportowano przede wszystkim odpady drzewne takie jak trociny, wióry, zrzyny, zrębki. Ustalono, że Spółka nabywała m. in. usługi transportowe od S J.S. oraz od Usługi A.L.. Należności za transport wynikały z cennika stosowanego przez Spółkę i uzależnione były przede wszystkim od odległości, na której transportowany był ładunek, a także od rodzaju i klasyfikacji przewożonego surowca. W okresie objętym postępowaniem kontrolnym Spółka zaksięgowała faktury, w których firmy transportowe wskazywały fałszywe miejsce załadunku towaru - faktura wskazywała trasę, na której w rzeczywistości nie odbywał się transport.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00