Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 2 lipca 2013 r., sygn. IV SA/Gl 646/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Michalik Sędziowie Sędzia NSA Adam Mikusiński (spr.) Sędzia WSA Edyta Żarkiewicz Protokolant st. sekr. sąd. Magdalena Kurpis po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 lipca 2013r. sprawy ze skargi Ż.M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie zasiłku rodzinnego 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta S. z dnia [...]r. nr [...]; 2) określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] nr [...] wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta S. przyznano Ż. M. zasiłki rodzinne na dzieci - A. O. i A. O., w kwotach po 91 zł miesięcznie, na okres od 1 listopada 2010 r. do 31 października 2011 r. wraz z dodatkami z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, w jednorazowej kwocie po 100 zł na każde z tych dzieci.

Następnie, to jest decyzją z dnia [...] nr [...] organ pierwszej instancji "uchylił świadczenia" przyznane stronie na mocy wspomnianego aktu z dnia [...]

Przywołana wyżej decyzja z dnia [...] została zaskarżona przez Ż. M. odwołaniem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K., które decyzją z dnia [...] r., nr [...] uchyliło to rozstrzygnięcie i przekazało sprawę organowi pierwszej instancji do ponownego rozpoznania.

Po ponownym rozpatrzeniu sprawy, Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miasta S., działający z upoważnienia Prezydenta Miasta S. w dniu [...] decyzję nr [...] mocą której ponownie rozstrzygnął o uchyleniu z dniem 1 marca 2011 r. świadczeń przyznanych Ż. M. mocą powyższej decyzji z dnia [...].

W podstawie prawnej przedmiotowej decyzji z dnia [...] powołane zostały art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego, art. 3, art. 4, art. 5, art. 6, art. 7, art. 8, art. 20, art. 25 i art. 32 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992 ze zm.), art. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, a także §2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2011 r., w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz. U. nr 298, poz. 1769). Uzasadniając swoje rozstrzygnięcie organ administracyjny w pierwszej kolejności zaznaczył, że zgodnie z cytowanym wyżej art. 3 ustawy nowelizującej z dnia 19 sierpnia 2011 r., sprawy o świadczenia rodzinne, do których prawo - jak ma to miejsce w niniejszej sprawie - powstało przed dniem wejścia w życie tego aktu (czyli przed 1 stycznia 2012 r.), podlegają rozpatrzeniu na zasadach i w trybie przewidzianych w przepisach dotychczasowych. Następnie organ podniósł, iż na podstawie zgromadzonych dokumentów źródłowych ustalono, że w roku 2009 rodzina strony osiągnęła dochód w wysokości 37.700,94 zł, co po odliczeniu kwoty alimentów uiszczonej w tym roku przez jej męża (3.000 zł) dawało 34.700,94 zł, czyli miesięcznie 2.891,74 zł. Uwzględniono przy tym utratę dochodu w wysokości 13.117,53 zł (czyli miesięcznie 1.093,13 zł) związaną z tym, iż strona utraciła zatrudnienie. Tak obliczony dochód rodziny wyniósł 1.798,62 zł, co w przeliczeniu na jedną osobę dawało kwotę 449,65 zł, niższą od kryterium dochodowego, którego zachowanie w myśl art. 5 ust. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych uzależnia przyznanie zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00