Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 czerwca 2013 r., sygn. III SA/Wa 342/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Maciej Kurasz, sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Protokolant referent stażysta Monika Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi S. M.R.J. P. Spółka Jawna na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...]grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy oraz do zwrotu na rachunek bankowy w podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące 2006 i 2007 r. 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) stwierdza, że uchylona decyzja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. na rzecz S. M.R.J. P. Spółka Jawna kwotę 3 128 zł (słownie: trzy tysiące sto dwadzieścia osiem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Naczelnik Urzędu Skarbowego w P. (zwany dalej także "Naczelnikiem") decyzją z dnia [...] października 2012r., określił S. [...] spółka jawna z siedzibą w P. (zwanej dalej "Spółką" lub "Skarżącą") nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., zwanej dalej "u.p.t.u."), do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za grudzień 2006r., styczeń, luty i maj 2007r. oraz do zwrotu na rachunek bankowy za marzec, czerwiec i lipiec 2007r.
Jak wynikało z uzasadnienia ww. decyzji na etapie kontroli przeprowadzonej wobec Spółki w zakresie ustalenia rzetelności wykonania transakcji przeprowadzonych z podmiotem zagranicznym za okres od IV kwartału 2006r. do III kwartału 2007r., stwierdzono, że Skarżąca dokonywała transakcji m. in. w zakresie sprzedaży towarów na rzecz spółki litewskiej UAB "O." z siedzibą na L. (zwanej dalej "Kontrahentem"). Skarżąca udokumentowała te transakcje wystawiając faktury VAT, zgodnie z art. 106 ust. 1 u.p.t.u. W prowadzonym następnie postępowaniu podatkowym ustalono, że Spółka wystawiła 17 faktur VAT na rzecz ww. podmiotu, w tym 15 faktur VAT opodatkowanych 0% stawką VAT, które zakwalifikowała jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (zwaną dalej także "WDT") oraz 2 faktury VAT ze stawką w wysokości 22%. Przedmiotem transakcji były drzwi, skrzydła drzwiowe, wkładki, opaski, ościeżnice, progi. Kwoty na wystawionych fakturach VAT zostały wyrażone w walucie polskiej. Spółka ujęła ww. faktury w rejestrach sprzedaży VAT i rozliczyła w złożonych deklaracjach VAT-7 oraz informacjach podsumowujących VAT-UE.