Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 czerwca 2013 r., sygn. III SA/Wa 2966/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Beata Sobocha, Sędziowie sędzia WSA Sylwester Golec (sprawozdawca), sędzia del. WSA Marek Kraus, Protokolant referent stażysta Agata Próchniewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi O. Limited z siedzibą w Wielkiej Brytanii na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę
Uzasadnienie
III SA/Wa 2966/12
Uzasadnienie
Minister Finansów pisemną indywidualną interpretacją przepisów prawa podatkowego z dnia [...] lipca 2012 r. uznał za nieprawidłowe stanowisko wyrażone przez Skarżącą O. we wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego.
Na podstawie akt sprawy Sąd przyjął następujący stan faktyczny za podstawę do wydania wyroku w niniejszej sprawie.
W dniu 30 kwietnia 2012 r. Skarżąca złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów brytyjskiego rezydenta podatkowego działającego w charakterze NVOCC. We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Skarżąca jest osobą prawną z siedzibą w Wielkiej Brytanii oraz brytyjskim rezydentem podatkowym) działającym w charakterze tzw. armatora wirtualnego (ang. Non-Vessel-Operating Common Carrier; dalej: NVOCC). Działając jako NVOCC wnioskodawca organizuje i świadczy usługi obejmujące w szczególności:
1. zawieranie umów międzynarodowego transportu towarów z przewoźnikami na rzecz wysyłającego ładunek,
2. przyjmowanie towarów od spedytorów i dostarczanie ich do spedytorów,
3. wystawianie konosamentów jak również innych dokumentów transportowych,
4. pobieranie opłat przewozowych i innych opłat związanych z transportem towarów,
5. rezerwowanie powierzchni ładunkowej u dostawców usług transportu międzynarodowego lub zawieranie umów z armatorami innego rodzaju w celu przetransportowania towaru,