Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 czerwca 2013 r., sygn. I SA/Ke 213/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Artur Adamiec, Sędzia WSA Maria Grabowska, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Celestyna Niedziela, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 27 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi NZOZ Z. O.-L. i R. s.c. J. S., G. S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za marzec 2007 r. 1. stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji oraz poprzedzającej ją decyzji organu I instancji; 2. określa, ze zaskarżona decyzja nie może być wykonana w całości; 3. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w K. na rzecz NZOZ Z.O.-L. i R. s.c. J. S., G. S. kwotę [...] (...) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] nr [...] wydaną względem Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Z.O.-L.iR. s.c. J. S., G.S. Dyrektor Izby Celnej w K. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w K. z dnia [...] nr [...] określającą NZOZ Z.O-L.iR. s.c. J. S., G. S. zobowiązanie w podatku akcyzowym za miesiąc marzec 2007 r. w wysokości [...] zł.
W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w firmie M. I.M., P. I. wszczęto kontrolę podatkową w zakresie sprzedaży gazu propan, propan butan do NZOZ Z. O.-L. i R. s.c. J. S., G. S.. W jej wyniku ustalono, że podmiot ten sprzedał do NZOZ gaz propan butan na podstawie 18 faktur VAT wystawionych w ciągu 2007 r. Następnie przeprowadzono czynności sprawdzające w NZOZ Z. O.-L. i R. s.c. J. S., G. S. i stwierdzono, że w dokumentacji finansowej spółki brakuje 3 faktur zakupu gazu od firmy M. Kontrolujący w celu wyjaśnienia tych rozbieżności przesłuchali wspólnika G.S., pracownika NZOZ R. R., kierowcę M. T. S. oraz I. P. W wyniku tych działań Naczelnik Urzędu Celnego w K. wszczął w stosunku do NZOZ Z. O. - L. i R. s.c. J. S., G. S. postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za miesiąc marzec 2007 r.