Orzeczenie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 26 czerwca 2013 r., sygn. I SA/Bd 304/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Urszula Wiśniewska Sędziowie: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędzia WSA Ewa Kruppik-Świetlicka (spr.) Protokolant Asystent sędziego Joanna Jaworska po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi M. L. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego. Oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] r. Naczelnik Urzędu Celnego w T. określił skarżącemu wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki [...], nr nadwozia [...], pojemność skokowa silnika [...] cm3, rok produkcji [...], w wysokości [...] zł.
W złożonym odwołaniu skarżący zarzucił błędne zastosowanie art. 21 § 1 pkt 1
i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm., dalej: "O.p.") i przez to błędne określenie daty powstania obowiązku podatkowego, terminu złożenia deklaracji i terminu płatności akcyzy.
Decyzją z dnia [...] r. Dyrektor Izby Celnej w T. utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji.
W uzasadnieniu organ podniósł, że dla rozstrzygnięcia w niniejszej sprawie istotne było ustalenie tego, w jaki sposób zaklasyfikować nabyty wewnątrzwspólnotowo przez stronę pojazd, tzn. czy ww. pojazd należy zaliczyć do kategorii pojazdów osobowych (kod CN 8703), które podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, stosownie do ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 29, poz. 257 ze zm., dalej: "u.p.a."), czy też ciężarowych (kod CN 8704), które nie podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.
Organ podał, że z oględzin pojazdu dokonanych w toku postępowania wynika,
iż przedmiotowy samochód jest pojazdem jednobryłowym, przeszklonym, pięciodrzwiowym, posiada dziewięć miejsc siedzących wraz z zagłówkami
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right