Orzeczenie
Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 21 maja 2013 r., sygn. II SA/Ol 282/13
Dnia 21 maja 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Hanna Raszkowska Sędziowie sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 maja 2013 roku sprawy ze skargi Burmistrza na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 1 marca 2013 roku nr PN.4131.171.2013 w przedmiocie odwołania ze stanowiska dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego - oddala skargę
Uzasadnienie
Zarządzeniem nr "[...]" z dnia "[...]" Burmistrz "[...]" - na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty - odwołał X. Y. ze stanowiska dyrektora Zespołu "[...]" w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia. W uzasadnieniu podano, iż "[...]" P. P. zwrócił się do zarządu miasta z prośbą o podłączenie siecią grzewczą Zespołu z budynkiem P. W okresie "[...]" P. regulowała opłaty za ciepło poprzez przelew na rachunek Zespołu. Od "[...]" opłaty były regulowane "[...]" gotówką i przekazywane bezpośrednio dyrektorowi Zespołu. Dyrektor kwot tych nie wpłacał jednak na rachunek Zespołu lecz - według jego oświadczenia - przechowywał w kasie pancernej Zespołu. Cala kwota została wpłacona na konto Zespołu w dniu "[...]", a na rachunek gminy "[...]". Ponadto kolejne kwoty zostały wpłacone w dniu "[...]". Wskazano, iż nie uzyskano wyjaśnień od Dyrektora Zespołu co do przyczyn niedokonywania wpłat. Podniesiono, iż "[...]" dyrektor doprowadził do skonfliktowania mieszkańców "[...]" i do tego, że uczniowie byli świadkami tego konfliktu. Wskazano, iż skierowano wnioski do Prokuratury oraz do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych. Podano, iż postanowieniem z dnia "[...]" Prokurator Rejonowy "[...]" wszczął śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków przez Dyrektora Zespołu. Dodatkowo wskazano, iż Dyrektor Zespołu od "[...]" przebywa na urlopie "[...]", co również uniemożliwia właściwe pełnienie tej funkcji. W związku z tym w ocenie Burmistrza dalsze kierowanie szkołą przez X. Y. stanowi istotną przeszkodę dla osiągnięcia jej celów, prowadząc do destabilizacji funkcjonowania placówki i zachodzi konieczność natychmiastowego przerwania funkcji dyrektora z uwagi na zagrożenie dla interesu publicznego i dalszego funkcjonowania szkoły. Podano, iż zaistniała sytuacja doprowadziła do utraty autorytetu wśród nauczycieli, uczniów i rodziców oraz całkowitą utratę zaufania organu prowadzącego szkoły. W związku z tym w ocenie Burmistrza zaistniały przesłanki określone w art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy o oświacie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right