Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Łodzi z dnia 25 kwietnia 2013 r., sygn. III SA/Łd 304/13

Zawieszenie/podjęcie postępowania

 

Dnia 25 kwietnia 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Nowacki Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak Sędzia NSA Teresa Rutkowska (spr.) Protokolant specjalista Aneta Brzezińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2013 roku sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Poddębicach na uchwałę Rady Gminy Pęczniew z dnia 29 czerwca 2011 r. nr VIII/44/2011 w sprawie opłat za świadczenia Publicznego Przedszkola w Pęczniewie postanawia: zawiesić postępowanie sądowoadministracyjne.

Uzasadnienie

Prokurator Rejonowy w Poddębicach wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na uchwałę Rady Gminy Pęczniew z dnia 29 czerwca 2011 r., nr VIII/44/2011 podjętą w przedmiocie ustalenia opłat za świadczenia Publicznego Przedszkola w Pęczniewie. W skardze zarzucił rażące naruszenie art. 14 ust. 5 ustawy o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 ze zm.) polegające na braku dokładnego wskazania rodzaju świadczeń przedszkolnych udzielanych w czasie przekraczającym pięć godzin dziennie, za które ustalono opłatę. Podniósł, że Rada Gminy nie może ustalać opłat za świadczenia opiekuńczo-wychowawcze wykraczające poza podstawę programową wychowania przedszkolnego z uwagi na sprzeczność z upoważnieniem zawartym w art. 14 ust. 5 ustawy o systemie oświaty. Prokurator Rejonowy w Poddębicach powołał się na okoliczność ustalenia w uchwale odpłatności w formie stałej opłaty miesięcznej niezależnej od ilości i czasu trwania świadczeń wykorzystywanych faktycznie przez dziecko. Wskazał, że Rada Gminy powinna określić wysokość opłaty za każde z oferowanych świadczeń z osobna. Podkreślił sprzeczność z prawem § 4 zaskarżonej uchwały w zakresie odesłania do umów cywilnoprawnych zawieranych między dyrektorem przedszkola a opiekunami prawnymi dziecka dotyczących kwestii określenia szczegółowego zakresu świadczeń oraz zasad odpłatności za korzystanie za świadczeń przedszkolnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00