Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 lutego 2013 r., sygn. IV SA/Wa 2420/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska (spr.), Sędzia WSA Alina Balicka, Sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Protokolant ref. staż. Agnieszka Chustecka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 lutego 2013 r. sprawy ze skargi I. G. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzająca ją decyzję [...] Inspektora Ochrony Środowiska z [...] nr [...] 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku; 3. zasądza od Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na rzecz skarżącej I. G. kwotę 1617 ( jeden tysiąc sześćset siedemnaście ) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia [...] sierpnia 2012 r., nr [...] - zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie przez I.G., uchylił decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] marca 2011 (znak: [...]) i wymierzył A. karę pieniężną za nieprzekazanie w terminie do dnia 31 marca 2009 r. sprawozdania finansowego zawierającego informacje niezbędne do tworzenia Krajowego Rejestru Uwalniania i Transferu Zanieczyszczeń za 2008 r. w wysokości 10 000 zł.
Ze stanu faktycznego przyjętego przez organ administracji wynika, że Miasto i Gmina P. uzyskało pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie do Kanału [...] oczyszczonych ścieków komunalnych oraz eksploatację miejskiej oczyszczalni ścieków w P. W dniu [...] grudnia 2003 r. zawarło umowę z przedsiębiorstwem A. na prowadzenie działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków. Zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 1 i 2 umowy Gmina oddała skarżącej do eksploatacji komunalne środki trwałe (obiekty), zaś ona zobowiązała się użytkować przekazane obiekty zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami prawidłowej eksploatacji oraz utrzymywać w należytym stanie technicznym. Skarżąca zobowiązała się również do świadczenia usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków i wstąpiła w prawa wynikające z umów zawartych między Gminą a odbiorcami ścieków (§ 3 ust. 1 i § 4 ust. 2 umowy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right