Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 stycznia 2013 r., sygn. III SA/Wa 1499/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak, Sędzia WSA Patrycja Joanna Suwaj, Protokolant referent stażysta Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi E. S. A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] stycznia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz E. S. A. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
I. Stan sprawy przedstawia się następująco:
1. E. S.A. z siedzibą w W. (dalej zwana: "Spółką") zwróciła się z wnioskiem z 20 października 2011 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa (dalej zwana: "z.c.p.").
Spółka we wniosku wskazała, że posiada siedzibę na terytorium Polski, prowadziła działalność gospodarczą, m. in. w zakresie marketingu związanego z turystyką, za pomocą zespołu składników majątkowych i niemajątkowych wyodrębnionego ze struktury organizacyjnej Spółki D. (dalej zwany: "DM"). Podstawową aktywnością DM jest marketing internetowy, którego efektem jest zwiększenie sprzedaży witryn internetowych, oferujących sprzedaż usługi produktów turystycznych Spółki i innych podmiotów z grupy kapitałowej Spółki oraz poszukiwanie nowych klientów usług świadczonych przez DM. Działania marketingowe obejmują szeroko rozumiane środowisko Internetu i tradycyjne środki komunikacji masowej (prasę, radio, telewizję czy outdoor). DM prowadzi działania PR-owe w obszarze marek Spółki i innych podmiotów, też w obszarze marek poszczególnych witryn turystycznych, przez które można zarezerwować usługę turystyczną. Dodatkowo umieszcza reklamy na portalach internetowych, w ramach sugerowanych wyników wyszukiwarek, wysyła maile z opisem usług świadczonych przez podmioty korzystające z usług DM prowadzi reklamę tradycyjną. Do zakresu zadań DM wchodziło też zarządzanie prawami ochronnymi na znaki towarowe i monitorowanie ich wykorzystania.