Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 stycznia 2013 r., sygn. VI SA/Wa 2262/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Królikowska - Przewłoka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz Sędzia WSA Pamela Kuraś - Dębecka Protokolant st. sekr. sąd. Karolina Pilecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi K. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2012 r. nakładającą na K. B., skarżącego w niniejszej sprawie, karę pieniężną w wysokości 9900 zł za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 8 ton.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym.

W dniu [...] lipca 2011 r. w miejscowości W. na drodze powiatowej nr [...] przeprowadzono kontrolę drogową pojazdu marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rej. [...] kierowanego przez M. M. Zespołem pojazdów wykonywano przewóz w imieniu i na rzecz K. B. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą U. Pojazdem przewożono ładunek sypki - piasek. Masa przewożonego ładunku wg dokumentu przewozowego wynosiła 29340 kg. Z kontroli został sporządzony protokół [...], który został podpisany przez kierowcę bez uwag. Podczas kontroli pojazd poddano procesowi ważenia na stanowisku pomiarowym w miejscowości W. stacjonarną wagą do pomiarów dynamicznych typu [...] o numerach fabrycznych [...] posiadających legalizację Urzędu Miar.

Przeprowadzona kontrola nacisków osi i masy całkowite wykazała (po odjęciu 200 kg i 2% z każdej osi):

-oś pierwsza pojedyncza nienapędowa pojazdu silnikowego: 6,45 tony.

-oś druga pojedyncza napędowa pojazdu silnikowego: 10,52 t

-oś trzecia potrójna nienapędowa naczepy: 23,7 tony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00