Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 stycznia 2013 r., sygn. II SA/Wa 1407/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Mierzejewska, Sędziowie WSA Iwona Dąbrowska (spr.), Ewa Marcinkowska, Protokolant Sekretarz sądowy Sylwia Mikuła, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi W. W. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji w sprawie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej - oddala skargę -
Uzasadnienie
Minister Obrony Narodowej decyzją z dnia [...] lutego 2011 r. nr [...] , wydaną na podstawie art. 127 § 2 i art. 138 § 1 pkt 1 K.p.a., po rozpatrzeniu odwołania W. W. od rozkazu personalnego Dyrektora Departamentu Kadr nr [...]z dnia [...] listopada 2010 r. w przedmiocie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej z dniem [...] czerwca 2011 r. wskutek niewyznaczenia na stanowisko służbowe na kolejną kadencję, utrzymał w mocy zaskarżony rozkaz personalny.
Wnioskiem z dnia [...] października 2011 r. W.W. wystąpił do Ministra Obrony Narodowej o wznowienie postępowania administracyjnego zakończonego decyzją Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] lutego 2011 r. nr [...] .
W uzasadnieniu wniosku W.W. przytoczył treść § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 lutego 2010 r. w sprawie opiniowania żołnierzy zawodowych (Dz.U. nr 34, poz. 184) i wskazał, że z tego przepisu wynika zamknięty katalog podmiotów uprawnionych do zapoznania z indywidualną prognozą przebiegu zawodowej służby wojskowej i ogranicza się wyłącznie do osoby dowódcy jednostki wojskowej lub organu, który określił prognozę przebiegu zawodowej służby wojskowej. Podkreślił, że do chwili wydania decyzji o zwolnieniu ze służby wojskowej nie został zapoznany ze zgromadzonymi w sprawie dokumentami w sprawie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej, zaś arkusz działu X opinii służbowej, w którym zawarte było oświadczenie Szefa Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w [...] dotyczące zapoznania z prognozą przebiegu służby w dniu [...] października 2010 r., otrzymał w dniu [...] września 2011 r. Podniósł, że zarówno Szef Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w [...], jak i organ, który określił prognozę przebiegu zawodowej służby wojskowej, w żadnej dacie i w żaden sposób nie zapoznał go z indywidualną prognozą przebiegu zawodowej służby wojskowej. Zdaniem W.W., fakt braku zapoznania go z indywidualną prognozą służby stanowi przesłankę do wznowienia postępowania, gdyż brak dokonania takiej czynności stanowi swoistą przeszkodę w należytym procedowaniu w sprawie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej wskutek niewyznaczenia na stanowisko służbowe na kolejną kadencję.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right