Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 24 stycznia 2013 r., sygn. I SA/Go 1116/12

Zawieszenie/podjęcie postępowania

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Wierchowicz Sędziowie Sędzia WSA Jacek Niedzielski (spr.) Sędzia WSA Alina Rzepecka Protokolant Asystent sędziego Katarzyna Kołodziej-Kobierowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi N Sp. z o.o. na indywidualną interpretację Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych postanawia zawiesić postępowanie.

Uzasadnienie

N Sp. z o.o., zwane dalej skarżącym, wniosło skargę na indywidualną interpretację udzieloną przez Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w dniu [...] sierpnia 2012 r., nr [...] w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

We wniosku o wydanie interpretacji, skarżące Zakłady przedstawiły następujący stan faktyczny. W ramach prowadzonej działalności mają miejsce spotkania z kontrahentami w siedzibie spółki. W takich sytuacjach spółka zakupuje drobny poczęstunek, np. kawę , mleko, soki, wodę, herbatę, słodycze, owoce, którymi częstuje kontrahentów. Nie są to ekskluzywne produkty, a drobne niedrogie artykuły, które nie świadczą o okazałości, czy wytworności. Jest to zwyczajowy poczęstunek należący w ocenie spółki do powszechnie obowiązujących kanonów kultury. Dalej wskazano, że spółka w ramach spotkań z kontrahentami organizuje również szkolenia związane z działalnością spółki. Na szkoleniach tych prezentowana jest m. in. historia spółki, profil i organizacja produkcji, omawiane są dostępne wersje oprogramowania do wyrobów napędów dla różnych typów maszyn, charakterystyka produktów, najczęstsze przyczyny awarii produktów, sposoby ich zapobiegania itp. Szkolenia te mają dwojaki charakter, niektóre są odpłatne ( w cenę szkolenia wliczony jest m. in. poczęstunek, catering, nocleg, kolacja ) oraz nieodpłatny. W przypadku szkoleń nieodpłatnych spółka zapewnia drobny poczęstunek dla kontrahentów ( np. ciasto, owoce, kawa, mleko, soki, woda, ciasteczka, herbata ), czasem również zamawiany jest catering obejmujący wyłącznie drobne przekąski ( kanapki, kawa, herbata, soki ).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00