Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 17 grudnia 2012 r., sygn. III SA/Kr 1212/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Dąbek (spr.) Sędziowie NSA Krystyna Kutzner WSA Bożenna Blitek Protokolant Honorata Kuźmicka-Wełna po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 grudnia 2012 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. z siedzibą w J na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa z dnia 17 sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu I. stwierdza, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia, II. zasądza od Zarządu Województwa na rzecz strony skarżącej kwotę 557,00 (słownie: pięćset pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

wyroku WSA w Krakowie z dnia 17 grudnia 2012r.

W dniu 31 stycznia 2012r. do Centrum Przedsiębiorczości wpłynął wniosek firmy A spółka z o.o. z siedzibą w J o dofinansowanie realizacji projektu "Przygotowanie A sp. z o.o. do uruchomienia nowych usług, związanych z [...]" ze środków dotacji rozwojowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Pismem z dnia 6 lipca 2012r. Nr [...] Zastępca Dyrektora Centrum Przedsiębiorczości poinformował spółkę A, iż powyższy wniosek został odrzucony na etapie I oceny formalnej ze względu na fakt niespełnienia kryterium "Kompletność i poprawność wniosku". Organ wyjaśnił, iż zgodnie z treścią pkt 16.1 Podręcznika kwalifikowania wydatków objętych dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, przyjętego Uchwałą Nr [...] Zarządu Województwa z dnia 18 grudnia 2007 r. z późn. zm., wydatek na zakup wartości niematerialnej i prawnej może zostać uznany za wydatek kwalifikowany, jeśli wartość ta m.in. będzie wykorzystywana wyłącznie przez nabywcę, z wyłączeniem sytuacji, w której nabywa się również prawo do udzielania sublicencji. Organ I instancji stwierdził, iż w niniejszej sprawie wydatek na zakup licencji na eksploatację materiałów audio-wideo nie spełnia wymogów kwalifikowalności wydatku na zakup wartości niematerialnej i prawnej określonych w Podręczniku ze względu na fakt niespełnienia warunku odnoszącego się do wykorzystywania przedmiotowej wartości niematerialnej i prawnej przez nabywcę (Wnioskodawcę). Organ I instancji wskazał, iż wartość ta nie będzie wykorzystywana przez Wnioskodawcę, lecz de facto stanowi zakup towaru (materiału), który po poddaniu go stosownej obróbce, tj. edycji i przygotowaniu do dystrybucji w stosownej wersji, będzie następnie dystrybuowany poprzez wskazane przez Wnioskodawcę kanały (do telewizji, kin studyjnych i lokalnych, mediatekom, na nośnikach DVD/Blue-Ray). Zdaniem organu I instancji, planowany do poniesienia wydatek na zakup licencji na eksploatację materiałów audio-wideo stanowi jedynie początkowy "składnik/materiał" w/w procesu i jedynie z racji na swój charakter, może być stosowany w nieograniczonej liczbie planowanych do realizacji w/w nowych usług. W związku z tym organ uznał, że wydatek na licencje na eksploatację materiałów audio-wideo nie będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę. Organ I Instancji zwrócił przy tym uwagę, że wymóg, iż wartość będzie wykorzystywana wyłącznie przez nabywcę, z wyłączeniem sytuacji, w której nabywa się również prawo do udzielania sublicencji, należy rozumieć w ten sposób, że w każdym przypadku, niezależnie czy nabywca będzie udzielał czy nie będzie udzielał sublicencji, wymagane jest, aby Wnioskodawca korzystał z zakupionej wartości niematerialnej lub prawnej w swoim przedsiębiorstwie. Zdaniem organu I Instancji, taka sytuacja nie będzie miała miejsca w omawianym stanie faktycznym, gdyż Wnioskodawca co prawda będzie udzielał sublicencji, jednakże nie będzie korzystał z zakupionej wartości, lecz jedynie ją edytował i dystrybuował. Reasumując organ I instancji stwierdził, iż wydatek na licencje na eksploatacje materiałów audio-wideo w liczbie 14 sztuk o łącznej kwocie 854000 zł nie może zostać zaliczony do kosztów kwalifikowanych projektu. Zdaniem organu I instancji, ujęcie w/w kosztu w kategorii wydatki niekwalifikowane obniży wysokość wydatków kwalifikowanych w projekcie do kwoty 34800 zł. Z kolei zgodnie z § 18 pkt 4-7 Regulaminu konkursu maksymalny udział dofinansowania Regionalnego Programu Operacyjnego w wydatkach kwalifikowanych wynosi 40%. Pułap dofinansowania może zostać podniesiony do 45% dla przedsiębiorcy, którego projekt jest zlokalizowany na terenie powiatu: b, d, g, l, n, p i t. Minimalna kwota wsparcia wynosi 40000 zł. Organ I instancji podniósł, iż projekt będzie realizowany na terenie powiatu t. Przy 45% poziomie dofinansowania wysokość dofinansowania dla przedstawionych powyżej wydatków kwalifikowanych wynosi 1566 zł, a tym samym nie osiąga pułapu minimalnej kwoty wsparcia w ramach niniejszego konkursu. Ze względu na fakt niespełnienia warunku wskazanego w § 18 pkt 7 Regulaminu konkursu dotyczącego minimalnej kwoty wsparcia, projekt podlega odrzuceniu na etapie l oceny formalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00