Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 12 grudnia 2012 r., sygn. II SA/Bd 964/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Renata Owczarzak (spr.) Sędziowie: sędzia WSA Jarosław Wichrowski sędzia WSA Małgorzata Włodarska Protokolant Kamila Wesołowska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 12 grudnia 2012 r. sprawy ze skargi B. M. na czynność Komendanta Wojewódzkiego Policji w B. w przedmiocie usunięcia z ewidencji kierowców punktów ostatecznych oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z [...] r. B. M. zwrócił się do Komendanta Wojewódzkiego Policji w [...] o wykreślenie przypisanych mu 6 punktów karnych z ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, z uwagi dyspozycję przepisu art. 130 ust. 3 ustawy dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 ze zm.) w związku z odbytym w dniu 24 maja 2012 r. szkoleniem w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego.

Komendant Wojewódzki Policji w [...] pismem z dnia [...] poinformował B. M. o odmowie usunięcia punktów karnych z ewidencji z uwagi na dyspozycję przepisu § 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz.U. z 2012 r., poz. 488).

Zważywszy na wynikającą z treści art. 130 ust. 1 zd. drugie, samodzielność podmiotu prowadzącego ewidencję w zakresie ustalania liczby punktów karnych przed dokonaniem wpisu do ewidencji, organ wskazał, że to na podmiocie prowadzącym ewidencje ciąży odpowiedzialność za prawidłowość ustalania liczby punktów karnych za konkretne naruszenia stwierdzone prawomocnymi rozstrzygnięciami i dbałość o to, by była ona ustalana w sposób zgodny z zapisami tabeli, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.

Podkreślono, że prawomocny mandat karny jest wiążący nie tylko dla samego zainteresowanego, ale także dla organów administracji i sądów, które z tego faktu wywodzą dalsze konsekwencji prawne, przy czym nie chodzi o formę oceny materiału dowodowego, lecz o wiążące skutki materialnoprawne, wynikające z prawomocności mandatu karnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00