Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 listopada 2012 r., sygn. I SA/Łd 1080/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bartosz Wojciechowski Sędziowie: Sędzia NSA Paweł Janicki (spr.) Sędzia WSA Joanna Tarno Protokolant: Asystent sędziego Paweł Pijewski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 listopada 2012 r. sprawy ze skargi Ł. R. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia opłaty z tytułu świadczenia usług reklamy napojów alkoholowych za listopad 2009 r. i marzec 2010 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
I SA/Łd 1080/12
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z [...] r. Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego [...] z [...] r. określającą Ł. R. opłatę z tytułu świadczenia usług reklamy napojów alkoholowych za listopad 2009 r. i marzec 2010 r.
Jak wynika z przedstawionego przez organ odwoławczy opisu sprawy, Naczelnik Urzędu Skarbowego [...] w maju 2011 r. przeprowadził kontrolę w zakresie obowiązku składania deklaracji DRA-1 za okres od września 2009 r. do października 2010 r. przez Ł. R. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "A" z siedzibą w Ł.
W wyniku kontroli stwierdzono, że podatnik w kontrolowanym okresie świadczył usługę będącą reklamą napojów alkoholowych (piwa) udokumentowaną fakturą VAT z 2 listopada 2009 r. o wartości netto 36.000,00 zł oraz z 6 marca 2010 r. o wartości netto 36.000,00 zł. Faktury te zostały wystawione przez "B" S.A. z siedzibą w P. (dalej "B") w oparciu o umowę o wzajemnej współpracy z 1 września 2009 r.
W trakcie czynności kontrolnych przeprowadzonych w lokalu, w którym podatnik prowadzi działalność stwierdzono, że strona nie złożyła deklaracji DRA-1 za listopad 2009 r. i marzec 2010 r. oraz nie wniosła opłaty z tytułu świadczenia usługi będącej reklamą napojów alkoholowych na wyodrębniony rachunek utworzony w tym celu przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu.
Organ pierwszej instancji uznał, że strona świadczyła usługi polegające na reklamie alkoholu, poprzez uwidacznianie marek [...], [...] oraz [...] na dystrybutorach, szklankach i podkładkach w związku z czym decyzją z [...] r. określił opłatę z tego tytułu za listopad 2009 r. w kwocie 3.600,00 zł oraz za marzec 2010 r. w kwocie 3.600,00 zł.